fbpx

Sokoldalú automatizálás

Írta: Transpack - Hirdetés - 2025 május 05. -Hirdetés

KARCSÚ TÁROLÁSI MEGOLDÁS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKÁHOZ

Hakon Bredde-Prytz ügyvezető igazgató izgalmas kalandnak nevezi Norvégia legnagyobb bútor- és lakberendezési kiskereskedőjének, a Bohusnak az első automatizálási projektjét. Az új lillestrømi székhelyen egy automatizált magasraktár biztosítja a logisztikai folyamat maximális dinamizmusát. A törékeny karácsonyi gömböktől a nehéz étkezőasztalokig minden termék megtalálja a helyét. Igazi kihívás, amelyet csak precíz tervezéssel és a különböző rakományhordozókból, valamint megfelelő állványrendszerekből és szállítórendszerekből álló, személyre szabott megoldással lehetett megoldani.

Egy új korszak kezdete

Norvégia különleges varázsáról ismert. Hosszan elnyúló ország lélegzetelállító természeti adottságokkal és kevés lakossal. Az érem másik oldala: a logisztikai és szállítási költségek nagyon magasak. Annak érdekében, hogy megfeleljen ügyfelei növekvő igényeinek az áruk rendelkezésre állása és a szállítás hatékonysága tekintetében, a Bohus vállalat egy automatizált raktár mellett döntött. „A megvalósításban egy olyan hozzáértő partnerre támaszkodtunk, mint a Jungheinrich, aki támogatott minket a teljes folyamat során, és megóvott minket az úgynevezett kezdeti hibáktól” – mondja Bredde-Prytz.

Automata be- és kitárolást végző felrakógépek szállítják a széles termékválasztékot a meghatározott célállomásokra, mindezt maximális sebességgel
Automata be- és kitárolást végző felrakógépek szállítják a széles termékválasztékot a meghatározott célállomásokra, mindezt maximális sebességgel

Automatizált raktár maximális rugalmassággal

A kiterjedt raklap- és kisalkatrész-raktár mintegy 32 000 tárolóhellyel elegendő helyet kínál a változatos termékválaszték számára. A darabárukat az automatizált kisalkatrész-raktárban tárolják, míg a nehéz bútorokat acélból készült, úgynevezett „kék raklapokon”. A tárolóládák, az EUR-raklapok és a speciális raklapok számára kialakított három különböző komissiózó terület átláthatóságot és szervezettséget biztosít. Ez azt jelenti, hogy a készlet gyorsan feltölthető, és a szükséges tételek igény szerint kiszállíthatók az üzletekbe és a vásárlókhoz. „Az online kiskereskedelem és a 24 órás kiszállítás korszakában minden másodperc számít” – magyarázza Bredde-Prytz, aki szeretné, ha márkája kitűnne a bútor-kiskereskedők között.

jungheinrich automatizált raktár szállítópálya
A pontosan konfigurált raklap- és tárolóláda szállítópálya maximális hatékonyságot biztosít az anyagáramlásban

Tökéletes logisztikai összjáték

Az új központi raktárban az állványrendszerek, a szoftverek és valamennyi további komponens optimálisan együttműködik. A Jungheinrich WCS raktárellenőrzési rendszer vezérli a szállítási mozgásokat az automatizált rendszeren belül, és kapcsolódik az ügyfél belső ERP vállalatirányítási és raktárirányítási rendszeréhez is. Még a Bohus által speciálisan kifejlesztett „kék raklap” is, amely 1400 x 2400 mm méretű és akár 1300 kg-ot is képes megemelni, a Jungheinrich szakértői által végzett tesztelés után az automatizált raktárrendszer részévé vált.

jungheinrich automatizált raktár targonca
A különösen nehéz tételeket a Bohus által speciálisan kifejlesztett „kék raklapokon” tárolják.

Sikeres projekt, meredek tanulási görbével

Az ügyfelek nap mint nap profitálnak az új raktári megoldásból: gyorsabb folyamatok, nagyobb biztonság, nagyobb áteresztőképesség és kevesebb komissiózási hiba. „A technológia a legfontosabb eszköz számunkra, de a különbséget az emberek jelentik” – magyarázza Jens Gjerlaug, a Jungheinrich Norvégia automatizálásért felelős vezetője. A projektet az első naptól kezdve ő felügyelte. Lelkesen nyilatkozott arról, az automatizált rendszer körüli közös tanulási folyamat milyen pozitívan befolyásolta az ügyfelekkel kiépített kapcsolatot. A nyílt kommunikáció és az átlátható döntések továbbra továbbra is az együttműködés alapját képzik.

jungheinrich automatizált magasraktár
Mindig kéznél van: a Jungheinrich szerviztechnikusai szakértő támogatást nyújtanak az új automatizált rendszer vezérlésében.

Az automatizálásról a Bohus Logistikk AS ügyvezető igazgatójával, Hakon Bredde-Prytz-cel beszélgettünk.

Mi a különleges a lillestrømi új raktározási megoldásban, és miért választották az automatizált megoldást?


– Az új központi raktárban meg tudtuk valósítani elképzelésünket egy rövid szállítási időkkel rendelkező, gazdaságos raktárról. A Jungheinrich jelentős támogatást nyújtott nekünk ebben a törekvésben. Az automatizálás területén nem rendelkeztünk előzetes tapasztalattal. A Jungheinrich szakértőivel részletes konzultációk során vitattuk meg az előnyöket és hátrányokat. Hamar kiderült, hogy a raktárunk összetettségéhez és a termékkínálatunk méretéhez képest az automatizált megoldás a legjobb választás. Mostantól hatékonyan tudunk egy fedél alatt kis méretű, kényes árukat, valamint nagy és nehéz árucikkeket komissiózni anélkül, hogy az áruk sérülnének, vagy túlzottan megdrágítanák a működésünket.


Hakon Bredde-Prytz, Bohus Logistikk AS ügyvezető igazgatója



Milyen termékeket használnak az Önök automatizált rendszerében, és melyek a megoldás fő előnyei?

A rendszer egy automatizált kisalkatrész-raktárból, három raklapos raktári felrakógépből, valamint két, úgynevezett „kék raklapos” felrakógépből áll, amelyek alkalmasak nagy és nehéz, akár 1300 kg tömegű termékek szállítására. Mindhárom rendszerhez külön-külön komissiózó és munkaállomásokat alakítottak ki. Ez azt jelenti, hogy az áruszállítás rendkívül strukturált. A hibás komissiózás gyakorlatilag kizárt. Folyamatosan friss a nyilvántartásunk, és gyorsabban tudjuk kiszállítani az árut a vásárlóknak. A szoftveres oldalon a Jungheinrich WCS raktárellenőrzési rendszer és a belső ERP vállalatirányítási és raktárkezelő rendszerünk kéz a kézben működik, ami a kezdetektől fogva zökkenőmentesen működött.

Elégedett volt a projekt lebonyolításával, és ajánlaná a Jungheinrichet partnerként?

– Az egész projekt egy kaland volt számunkra, amely során sokat fejlődtünk, mint vállalat. Minden nap új dolgokat tanultunk, és tovább tudtuk optimalizálni a folyamatainkat. Az üzembe helyezés után munkatársaink alapos képzésben részesültek a Jungheinrichtől a rendszer hibamentes működtetéséről. Az értékesítéstől a megvalósítási fázison át az ügyfélszolgálatig egyértelművé vált, hogy a Bohus és a Jungheinrich között a kémia éppen megfelelő volt. A Jungheinrich szervizszakemberei mindig gyorsan és megoldásorientáltan reagálnak - ahogyan azt mi szeretjük. Így semmi sem áll a következő 20-30 év sikeres együttműködésének útjában.

www.jungheinrich.hu/automatizalas