A FlixBus napelemeket helyezett el Dortmund és London között közlekedő járatán. A napelemek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, így hatékonyan csökkentik az üzemanyag-felhasználást és a széndioxid kibocsátást.
Az autóbuszok tetejére szerelt szolár szőnyegek könnyűek és ultra vékonyak annak érdekében, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolár szőnyeg képes kommunikálni a busz váltóáramú generátorával.
Alapesetben a generátor üzemanyag felhasználásával tölti fel a busz akkumulátorát: az új technológia azonban lehetővé teszi, hogy főként napenergia révén törtéjen meg ez a folyamat, így a generátor tehermentsül. A próbaidőszak során 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a különleges busz. Napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű. A nyári hónapokban a napelemek várhatóan ennél is több energiát termelnek.
Az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. A FlixBus flottjában a járművek USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel ellátottak, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működhetnek.
A kísérleti projektben a FlixBus a TRAILAR brit céggel kooperál, ami innovatív szállítási megoldásokat biztosít a haszongépjárművek környezetre gyakorolt hatásának csökkentése érdekében, olvasható a LogSped oldalán. A hajlékony szolár szőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták. Nemzetközi távolsági buszokon elsőként a FlixBus elsőként veti be a technológiát.