Minden fólia és műanyag elbúcsúzik a világ első aranyló pilzeni lágerének, a Pilsner Urquell palackjától és másodlagos csomagolóanyagaitól. Ezzel a kategóriát teremtő cseh sör teljes egészében újrahasznosítható palackban kerül a boltok polcaira a jövőben.
Környezetbarát megoldások erősítik a prémium vonásokat
Stílust, később pedig önálló kategóriát teremtett Joseph Groll bajor sörfőzőmester 1842-ben Plzeň-ben. A harmonikusan kesernyés, simogató eredeti íz – amelynek lágy malátaaromája hosszú ideig érezteti hatását – ma is ugyanaz, mint 179 éve. A hagyományra és az újításra építő megközelítésükben egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság – mondta Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkák marketing vezetője.
A műanyag címkék lecserélésével évente 55 tonna műanyagot takarítanak meg globálisan – olvasható a Dreher Sörgyárak Zrt. közleményében. Továbbá azzal, hogy eltávolították a palackok nyakáról az összes fóliát, 45 tonna alumínium felhasználása válik évente szükségtelenné.
A zöld szempontok mellett a csomagolás megreformálása során arra is ügyeltek, hogy a Pilsner Urquell palack prémium vonásait szigorúan környezetbarát megoldásokkal erősítsék. Az újratervezéssel a korábbinál látványosabbá váltak a több mint másfél évszázados tradíciókat megelevenítő jelképek. A sörgyár kapui, a viaszpecsét és Plzeň város pajzsa hangsúlyosabban köszönnek vissza a palackokon.
A fenntarthatóság most megjelenik a világmárka a palackjának designján is. Az újragondolt és újrahasznosítható, dombornyomott papírcímkék tökéletesen illeszkednek az új palack formájához, tovább erősítve a termékről alkotott prémium benyomást. A Pilsner Urquell alumíniumdobozos kiszerelése pedig ahogy eddig is, hatékonyan visszagyűjthető és újrafeldolgozható a mára országszerte elérhető közel 200 darab Returpack által üzemeltetett visszaváltó automatának köszönhetően, vagy gyűjthető otthon, szelektíven.
Képek forrása: Dreher Sörgyárak Zrt.