Papírból italt? Ez már nem bűvésztrükk, hanem az élelmiszer- és csomagolóipar környezettudatos erőfeszítéseinek nagyszerű eredménye. Nekünk, magyaroknak pedig különleges alkalom, hogy egy különleges papírpalack prototípusát a hazai fogyasztók próbálják ki először a világon.
A világon először Magyarországon
Mint korábban beharangoztuk, elérkezett a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű a papír italospalackjának tesztelési fázisa. Ebben – korlátozott számban – elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt, s az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki. Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira, akárcsak a fenntartható élelmiszer-kereskedelemre építő Kiflire kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. Az online szupermarket a csomagolást minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével is segítsék a fejlesztők munkáját.
Már csak ennyi a műanyag…!
A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal 2019 óta fejleszti a 100 százalékban újrahasznosítható papírpalackot. A fejlesztés révén tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés, ma már a prototípus papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll. A fejlesztés e fázisában a teszteléssel az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú, és 100 százalékban papírként újrahasznosítható palack létrehozása.
Több fenntarthatóság, több újra-anyag
„A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója, aki cége nevében rámutatott: kiemelten fontosak számukra Hulladékmentes Világ stratégiájuk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztak meg. Folyamatosan csökkentik a PET-műanyagok és az alumínium-felhasználás mennyiségét, s 2030-ra csomagolóanyagaik egészének megfelelő mennyiséget gyűjtenek be és hasznosítanak újra, továbbá már 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi a vállalat csomagolásait.
Két hét teszt jön
A magyar fogyasztók segítségével most induló és 2 hétig tartó tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét. A sajtóbemutatón világszenzációként ismertetett, valóban innovatív, kellemes megjelenésű, tapintású és ergonomikus papír palackkal az a cél, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli csomagolás váljon hozzáférhetővé.
Fotók: Paboco