Online kampánnyal népszerűsíti az Agrárminisztérium az ökotermékeket a fenntarthatóság és a környezettudatosság szellemében: keresd a csomagoláson a védjegyet!
A címkék kereshetők a csomagolásokon vagy az üzletek bejáratánál egyaránt (Fotó: Környezetbarát termékek)
Az ökocímke fontossága
A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.
A címke igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. Olyan szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük az ökocímkével ellátott termékeknek (például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén), amelyek garantálják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez.
A hazai boltok polcain is számos olyan termékkel találkozhatunk, amelyek csomagolásain szerepelnek ezek a jelölések.
Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket
A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt, amit jól mutat, hogy az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára. Azonban ezen termékek száma jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.
Keresd az ökocimkét! (Videó: Agrárminisztérium Sajtóiroda)
Forrás: AM Sajtóiroda