A fogyasztók életkora befolyásolja, hogy milyen csomagolást várnak el, ezért a gyártóknak már most figyelembe kell venniük a legfiatalabbak, az Alfa-generáció igényeit is, ugyanis 2025-re várhatóan 2 milliárdan lesznek.
Fenntartható megoldásokat keresnek
A Z-generációt követő Alfa-generáció (2010-2024. év között születettek) valószínűleg nagy befolyással bír majd a marketing alakulására. Ez az első olyan generáció, amely kivétel nélkül a 21. században született. Egy teljesen digitális világban, és várhatóan a történelem legnagyobb generációja is lesz. 2025-re több mint 2 milliárd ember tartozik majd ide. A márkáknak ezért gyorsan meg kell ismerniük ennek a csoportnak az elvárásait, akik jellemzően magas minőséget várnak el az általuk fogyasztott termékektől. Nagyon aggódnak az éghajlatváltozás miatt, használják a technológiát, és hiteles, átlátható, fenntartható megoldásokat keresnek hosszú távra – mondta Naomi Stewart, az Easyfairs marketingmenedzsere.
Ahogy nőnek fel az Alfa-gyerekek, úgy akarnak majd minél többet megtudni az általuk vásárolt termékekről. Várhatóan ők lesznek az a generáció, amely a legnagyobb hangsúlyt fekteti a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra, ezért az Alfa-generációs fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak majd olyan terméket, amely természetes forrásból származó, környezetbarát csomagolással rendelkezik, és biztonságosan állítható elő, illetve juttatható vissza a környezetbe.
Ezért a márkák részéről elkerülhetetlen a csomagolási elemek minimalizálása, az újrahasznosítható összetevőkre való áttérés, a frissen előállított, újrahasznosítatlan műanyagok elhagyása és a vásárlók ösztönzése a csomagolóanyagok újrafelhasználására. Az erre irányuló erőfeszítéseket a termékcsomagoláson is érdemes jelezni – olvasható a TERMÉKMIX magazin oldalán.