Changemaker
Rob Skelly nagyon kíváncsi ember. Az angol tervező rengeteg kérdésfeltevéssel segíti a márkákat és a csomagolásokat az átlagosból rendkívülivé varázsolni.
A „biztonságos játék” nincs jelen Rob Skelly DNS-ében. Ő az angliai Leedsben működő Born Ugly, a változáscsinálók nemzetközi cégének társult kreatív igazgatója. Skelly segít a cégeknek, hogy a gyorsan változó világ előtt járjanak, és a lehető legtöbbet hozzák ki a változás adta lehetőségekből.
Élvezem, hogy segítek a változások elfogadásában, megelőzésében
Mit szeret a legjobban a csomagolástervezésben?
– A változatosságot. Különböző kihívások megoldása különböző ágazatokban és különböző nézőpontokból, az induló vállalkozásoktól a nagy globális vállalatokig. Élvezem, hogy segítek nekik a változások elfogadásában és megelőzésében. Ebben a digitális világban, amelyben élünk, a csomagolás valami valódit és tapinthatót ad, amit megérinthetünk, felfedezhetünk és megtapasztalhatunk. Annyi lehetőség és potenciál van benne, hogy a funkcionális használaton túl az érzelmeinket is megragadja.
▪ Rob Skelly úgy véli, hogy a márkavállalatoknak bátornak kell lenniük a változáshoz (kép forrása: www.born-ugly.com)
Bátorság kell ahhoz, hogy kitűnhessünk a megszokottból
Mely csomagolásai megtervezésére a legbüszkébb?
– Egy vegán gyorsétterem, a VFC számára fejlesztettünk ki izgalmas megoldást, amely fel akarta rázni a piacot. A csomagolás a tiltakozó graffitik vizuális nyelvezetét használja fel, és újraértelmezi a hagyományos üzeneteket. A csomagolás akár tiltakozó plakátokká is kihajtogatható.
A Stilton sajtot gyártó Long Clawson vállalat számára megalkottuk az 1912 márkát. A csomagolás jellegzetes formája és a kicsomagolás élménye segített kiszabadítani a Stilton sajtot a régimódi és csak karácsonyra alkalmas imázsából.
Mitől lesz merész a csomagolástervezés?
– Sok márka egyszerűen csak azt teszi, amit mások már megtettek, mert ez a legbiztonságosabb stratégia. De ez a legkönnyebb módja annak is, hogy elvesszen a tömegben. Bátorság kell ahhoz, hogy valami mást csináljunk, és kitűnjünk a megszokottból. Félretesszük a félelmet, amely gyakran társul a változással. Rendkívül pozitív és átalakító hatású az olyan változás, amely az embereket olyan utazásra viszi, amely értelmet ad és javítja a mindennapi életüket. De még a legmerészebb változások is normává válnak, amikor mindenki más is követi a példáját. A változás végtelen, és bátorság kell ahhoz, hogy az élén maradjunk.
A kivételes csomagolás érzelmi reakciót vált ki
Hogyan fejlődik a csomagolás a jövőben?
– Az online kiskereskedelemben az emberek gyakran már azelőtt megveszik a terméket, hogy látták volna a csomagolást. Ez azt jelentheti, hogy a csomagolásnak már nem elsősorban funkcionális szerepe van, hanem inkább emocionális élményt közvetít, amikor hozzánk kerül. Engem az olyan csomagolások vonzanak, amelyeknek van értelmes másodlagos felhasználása. Számomra az a kivételes csomagolás, amely érzelmi reakciót vált ki. Ha a gyerekek jobban élvezhetik a csomagolást, mint a játékot, miért ne tehetnék ugyanezt a felnőttek is?
Forrás: INSPIRE 2024/72 | Fotó: Holmen Board and Paper | Fordította: LUPE Magazin