A kabinet meghozta azt a döntést, hogy a záhonyi fejlesztéseket támogatni fogja, aminek most az első fázisában vagyunk. Készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése.
A kormány nem mond le Záhonyról
A beruházással kapcsolatos szakmai megbeszélést követően a magyar–ukrán határvárosban Varga Mihály pénzügyminiszter az újságíróknak elmondta, hogy a kormány két évvel ezelőtt döntött arról, hogy nem „mond le” Záhonyról, és visszaemeli a logisztikai övezetet korábbi pozíciójába. Továbbá arra is lehetőséget lát a kormány, hogy a Kína és Oroszország irányába az elmúlt években elindított „keleti nyitás” segítségével egyre bővülő és kedvező lehetőségeket teremtsen a logisztika mellett minden gazdasági szektor szereplőjének.
Kép forrása: hampage.hu
A záhonyi beruházással kapcsolatban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta, hogy az „első állapotában” körülbelül 150 milliárd forint értékű beruházás kormányzati támogatásáról jelenleg is tárgyalnak. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy ezzel a projekttel az utolsó eleme is helyére kerül annak a logisztikai stratégiának, amelyen Magyarország tíz éve dolgozik. A program elemei között a gyorsforgalmi utak a megyeszékhelyekig, illetve az országhatárig történő elvezetése, a magyar vasúti hálózat és a repülőterek fejlesztése is szerepel.
Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom fontos beruházása lesz a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal építése, amelynek kivitelezési munkálatai idén ősszel kezdődhetnek – olvasható a hirado.hu oldalon. A pireuszi kikötőből érkező jelentős ázsiai árumennyiség hatékony magyarországi elosztása érdekében létrehozzák a V0-nak elnevezett vasúti gyűrűt is, amely Budapest kikerülésével Záhonyt fogja összekötni Győrön keresztül Ausztriával. A kormány a következő hetekben tárgyal a repülőtér- és cargo-fejlesztési stratégiáról is.
Összeállította: Csomor Zsolt