Okos csomagolás
Az élelmiszerpazarlás elleni harcban a megoldás egyik fontos eleme a smart, vagyis okos csomagolás. Az élelmiszerpazarlás nagyobb környezeti probléma, mint a csomagolási hulladék. A csomagolás fontos szerepet játszik az élelmiszerek védelmében, tárolásában, szállításában az egész ellátási láncban a termelőtől a fogyasztóig. Az okos csomagolás (aktív és intelligens) a kiskereskedelemre fókuszál, az élelmiszerek biztonságos eltarthatóságára, a megromlás megakadályozására, az eltarthatóság meghosszabbítására. Teljesítenie kell a fogyasztók elvárásait, már pedig a fogyasztóknak fontos a frissesség, az információk pontos feltüntetése és a jó minőség. Piackutatók szerint az okos csomagolások iránti igény várhatóan évente 8 %-kal fog nőni, meghaladva az iparág átlagos növekedési ütemét.
Állótasakok
A védelem, a kommunikáció, a kényelem és a fenntarthatóság szempontjából jó megoldásnak számítanak az állótasakok, amelyek mennyisége gyorsan növekszik. Mivel egyre növekszik az egyszemélyes- és az idős háztartások, valamint a nomád életmód híveinek száma, nő az igény az egyadagos csomagolások iránt. Ideális megoldást kínálnak ehhez az állótasakok, amelyek esztétikusak, költségkímélőek és jó barrier tulajdonságokkal rendelkeznek. Az állótasakok legnagyobb felhasználói az italcsomagolások és az állateledelek gyártói. Az állótasakok piacának növekedéséhez nagyban hozzájárul a kényelmi csomagolások iránti igény növekedése.
Reciklálható PET
A biobázisú, de nem feltétlenül biológiailag lebomló csomagolóanyagok felhasználása is egyre növekszik. Különösen az üdítőitalok területén várható a megújuló nyersanyagforrásból (cukornád) származó reciklálható PET felhasználás növekedése. Komoly beruházások történtek ezen anyagok fejlesztésére. A European Bioplastics becslése szerint a biobázisú PET jelenlegi 600 ezer tonnás kapacitása 2016-ra 2 millió tonnára növekszik majd. Az italos flakonok mellett az egyéb felhasználási területen – flakonok, tálcák, lemezek – is növekedés várható.
Közösségi értékesítés
Inbound marketing, közösségi média, közösségi értékesítés – A B2B stratégia részeként gyorsan teret hódít a közösségi értékesítés. Az emberek attól akarnak vásárolni, aki átlátható, akiben bíznak. A közösségi oldalakon kialakuló pozitív közösségi kölcsönhatások hosszú időre megalapozzák a márka hitelességét. A marketing alapjaiban megváltozik, ahogyan az internet forradalmasítja a vásárlást, az értékesítést, kölcsönhatással van a márkára, a termékre, a szolgáltatásra. Az inbound marketing a fogyasztók megnyerésére fókuszál. Kanadai felmérések szerint a hirdetések 36-47%-a e-mail, hírlevél, közösségi oldalak és PR útján terjed, a tévé-, rádió- és újsághirdetések, illetve a reklámplakátok hanyatlóban vannak.
E-kereskedelem
Egyértelmű az e-kereskedelem növekedése, a múlt évben 22% növekedést figyeltek meg az online kereskedelemben. Az e-kereskedelem az elosztásnál lehetőséget kínál új típusú, egyszerűbb, nyomatlan csomagolások bevezetésére vagy akár a csomagolások elhagyására.