fbpx

Egyre izgalmasabb marketingmegoldásokra számíthatunk a jövőben.

Írta: Szerkesztőség - 2017 október 12.

Ezen a konferencián szerettük volna elfogadni mind az állandóságot, mind a változást a jelenben, és abban bízunk, hogy ezáltal valamennyien kicsit tisztábban látjuk majd a jövőt, mert ez az üzleti sikerek egyik alappillére – mondta Bendl Mátyás, a POME alapító ügyvezetője.

Kurucz Imre, az NRC piackutatója előadásából is kiderült, számok és adatok igazolják, hogy ez a változás már elkezdődött, a vállalatoknak pedig nemcsak lépést kell tartaniuk vele, hanem egy lépéssel előtte kell járniuk. Ehhez meg kell ismerni a célcsoportunk nyelvét, szokásait, igényeit.

Ezt tette a Telekom is, amikor felmerült bennük a kérdés: „Mit kéne tennünk, hogy menők legyünk?” – hangzott el Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom Nyrt. marketingkommunikációs igazgatója előadásában. A megoldást az újragondolt, valóban a célcsoportra szabott stratégia jelentette.

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatójának beszéde középpontjában ugyanez a probléma állt, amelyet az a felismerés egészített ki, hogy pont ott kell elérni a fiatalokat, ahol a célcsoport van, de a szülők is fontosak.

Bizony nemcsak érzékelhető a változás, de hónapról-hónapra statisztikai adatok bizonyítják, ahogy Soós Gergely, a Neo Interactive alapítójának előadása is rámutatott: 2016-ban egy átlagos vásárló több mint 12 információforrást használt vásárlási döntésének meghozása előtt. 2010-ben még fele ennyit.

A paradigmaváltással a vállalatok felelőssége is nő: nem mindegy, ki felé, mit és hogyan kommunikálnak. A hitelesség viszont megtérül. Erről beszéltek a konferencia influencer kerekasztal-résztvevői: Gianni és Zita Annoni, Csipesz, Perjési Laura, Debreczeni Dóra és Lotfi Begi is.

Legyen szó youth vagy young influencerekről, akár többszázezer követőjük számára ők véleményvezéreknek számítanak, ahogyan ezt a POME konferencián bemutatott „Tudd, hogy értsd!” kampánynak esettanulmánya is alátámasztotta: kommunikációjukban meghatározzák egy termék vagy szolgáltatás fogyasztói megítélését.

A téma kényes, hiszen ezek a social médiatartalmak sokszor kontrollálhatatlanok, ellenben hangadó influencerekként ők maguk kardoskodnak a minőségi tartalomgyártás és a felelősségvállalás mellett. A kontrollálhatóság az ÖRT számára az egyik legfontosabb cél, amelyet különböző eszközrendszerrel igyekszik elérni. Dr. Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára nemcsak előadásával, hanem az egyes témákhoz való szakmai javaslatával és megállapításaival tovább segítette a jelenlévő szakemberek távlati munkáját.

Tehát a paradigmaváltással együtt a felelősségvállalás érzékelhetően felértékelődött, ami a kommunikáción túl magától a terméktől a csomagolásdizájnig megmutatkozik.

Ebben a témában a nemzetközi szinten is díjat nyert Souldrops, valamint a Nestlé kommunikációs és marketing igazgatója, Szilva Mónika előadásai hívták fel a figyelmet: igenis a fogyasztói döntést nagymértékben befolyásolja a csomagolásdizájn. De –felelősek vagyunk azért, hogy tanítsuk a vásárlót a tudatos döntés meghozásában. Tájékoztassuk a csomagoláson átlátható és könnyen érthető módon az összetevőkről, a termék tápanyagáról vagy azért, hogy tudatosítsuk a fogyasztóban az javasolt fogyasztási mennyiséget. Mindezzel tudatosítva, hogy mit eszik? – mondta Szilva Mónika.

Varga Fruzsina, az IKEA campaign leadere a vállalat távlati céljairól is mesélt, amelyek között szerepel egy egész éves stratégia kidolgozása, amiben nemcsak promt üzenetekkel, hanem a döntési folyamat minden szakaszára kifejezetten a fiatal célcsoportra készített üzenetekkel szeretnének jelen lenni, de további kulisszatitkokat egyelőre nem árult el.

Összeállította: Kalmár Nárcisz