A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Logisztikai kocsma
Baráti beszélgetés, kapcsolattartás és nem mellesleg kvíz értékes nyereményekért.
-
Egységesen változnak az üzemanyagárak
Ismét lejtőnek indultak az üzemanyagárak. Ezúttal azonos mértékben csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
-
Ari 345 már zárt fülkével is, retro stílusban
A német ARI Motors követve más gyártókat, egy teljesen múltidéző formát adott az elektromos kishaszonjárművének.
-
Brüsszelben találkoztak a címkeipar szakemberei
Kontinensünkön a címkeipar legnagyobb nemzetközi rendezvénye a Labelexpo Europe 2017 kiállítás, melyet Brüsszelben tartottak.
-
A jövő az alternatív hajtásoké, a robotizációé
Digitális adatok alapján, mesterséges intelligencia alapú döntéshozatal – ez segíti a holnap vállalkozóját.