A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Távlati cél a Tisza teljes hulladékmentesítése
A PET Kupa a hulladékmentesítésen túl a folyami műanyagszennyezés kutatására is kiemelt figyelmet fordít.
-
Nagyot ugorhat a hullámkarton piaca
A hullámkarton népszerűsége töretlen. A következő évekre pedig további 30 milliárd dollárnyi növekedését jósolják.
-
Online piactér aznapi kiszállítással
A mezőgazdasági termelőtől a vásárló asztalára kerülhet a friss termék még aznap.
-
Storeganizer: A slim fit – gördíthető függőpolcos raktározási megoldás
Erre nyújt megoldást a Storeganizer!
-
Termékbiztonsági kihívások a szállítási láncokban
A szállítási láncokban a szereplők közötti együttműködés, kommunikáció kulcsfontosságú a termékbiztonság szempontjából.