A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Kitekintő – Mi történt a nagyvilágban?
A szakmában történt (vagy történni fog)
-
Szelek szárnyán
A repülési útvonal egyszerű módosítása jóval olcsóbb, mint a technikai fejlesztés és azonnali haszonnal járna.
-
Kiosztották a logisztikai szakma legnívósabb díjait
Az MLBKT örömmel ismeri el a győztesek szakmai elhivatottságát és nagyszerű teljesítményét.
-
Fenyegetés/fejlődés: automata bolt a jövő
Vajon hogyan fog hatni a hazai kiskereskedelmi boltokra, hálózatokra az üzletek teljes automatizálása?
-
Szexuális jóllét és csomagolás: pimaszság helyett diszkréció
Sok nő szenved a változó test és szexualitás problémáitól, de tesznek ellene. A dizájn és a csomagolás tervezői is segíthetnek.