A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Baktériumokkal az egyszer használatos műanyag ellen
Így lesz a műanyagból biomassza, melyet a mezőgazdaság fel tud használni.
-
A Gebrüder Weiss 25 éves sikeres Magyarországon
Budapest, 2015. szeptember 17. – „Negyedszázada töretlen a Gebrüder Weiss Magyarország fejlődése” – jelentette ki sajtótájékoztatón Thomas Schauer ügyvezető…
-
Egyszerűsödik a közúti áruforgalom adminisztrációja
A jövőben már csak egy külön rendeletben meghatározott kockázatos termékek fuvarozásakor kell EKAER számot igényelni.
-
Megjelent a megújult Transpack első száma!
Kedves Olvasóink!Egyik cikkünkben a PR témáját feszegetjük, megpróbálva rendet tenni a fogalmak között. Ebbe viszont annyira belejöttünk, hogy szétnéztünk a…
-
Elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése
Magyarország kínálja majd az áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között.