A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Hogyan segít a szállítás menedzsment az e-kereskedelemben
Az e-kereskedelem térnyerése megnövelte a hatékony szállításkezelés jelentőségét, mivel az ügyfelek elvárják, hogy termékeiket a legrövidebb időn belül megkapják.
-
Papírpalackba csomagolt borokat kínál az áruházlánc
Az üzletekbe kerülnek az Aldi első saját márkás, papírpalackokba csomagolt borai az Egyesült Királyságban.
-
Összekapcsolhatóság és biztonság – új digitális műszerfal
Növeli a biztonságot, javítja a produktivitást és csökkenti a stresszt – digitális műszerfalat mutatott be a Scania.
-
EUR rakodólapok: 2020-ban is növekedés
Tavaly az EUR rakodólapok gyártása és javítása ugrásszerűen megnőtt: a felhasználók egyre inkább visszatértek a nyitott csererendszer biztonságához.
-
Ez ám okos logisztika: robot szortírozza a FedEx csomagokat
A FedEx Express a növekvő rendelések miatt fejleszti logisztikai hálózatát.