A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Eltűntek az égboltról a különleges teherszállítók
Az Airbus Beluga XL teherszállító repülőgépek több mint egy hónapja nem szállhatnak fel – szerencsére csak ideiglenesen.
-
A napilapok hozzátartoznak a varázslatos kávéházi hangulathoz
Az újságok hosszú útja a nyomdából a kávéházi asztalra
-
Robotokról, automatizálásról szólt a kiállítás
50 beszállító több mint 110 találkozót bonyolított le 10 nagyvállalat beszerzőivel a kiállítás idején, nemcsak robotokról.
-
Logisztikai központot avatott a DHL
A DHL Bécsben nyitotta meg legújabb, legkorszerűbb logisztikai központját.
-
Acélcsarnokok a logisztikai szektorban
A Frisomat acélcsarnok a logisztika és a raktározás energiahatékony jövője lehet – napelemes és moduláris megoldásokkal.