fbpx

Csomagolási versenyen díjazták a Hilltop megújult címkéit

Írta: Csomor Zsolt - 2022 március 09.

A Paris Packaging Week által meghirdetett „Packaging of Premium & Luxury Drinks Innovation Award” díját veheti át a Hilltop a csomagolás újratervezés kategóriában. A neszmélyi borászat 2021-ben vezette be megújult, a borfajtáik ízjegyeit egyedi aromakörökkel illusztráló címkéit a Hilltop és a Kamocsay Prémium borokon.

bor borosüveg kosár asztal
Kép forrása: Hilltop

Esztétikus, egyben edukatív is az új címkesorozat

A 30 éves múltra visszatekintő neszmélyi borászat életében nem ez az első címkeváltás, de talán az eddigi leglátványosabb. A Hilltop a hagyományos borcímkék világától elmozdulva, a borvidék dűlőire emlékeztető vizuális elemeket cserélte le egy egyszerre esztétikus és edukatív címkesorozatra. A címkék középpontjában most minden borfajta esetében egy egyedi aromatérkép áll, amely nyolc alap íz- és illatjegy értékein keresztül mutatja meg, hogy az adott borban milyen aromák milyen intenzitással dominálnak. Az egyedi aromatérképekhez igazodva minden tétel címkéjének mintázata és színe is más.

A Paris Packaging Week Packaging of Premium & Luxury Drinks (PLD Innovation Award) díját 2020-ban hirdették meg először. A verseny célja, hogy különböző kategóriákban díjazza a világ legszebb és legkreatívabb ital címkéit, az italgyártók egyedi csomagolási megoldásait, egyúttal termékfejlesztésre és innovációra ösztönözze a világ érintett cégeit. A csomagolástervezési szakértőkből, valamint olyan világcégek, mint a Coca Cola, a Moët Hennessy és a Remy-Cointreau vezető munkatársaiból álló zsűri is méltatta a Hilltop címkék egyediségét, ötletességét és kivitelezését.

A versenyen a nevezők, így a Hilltop címkéit, 13 tagú zsűri értékelte többek között technikai innováció, a kivitelezés, az esztétikum, a minőség és az ergonómia szempontjait figyelembe véve. Értékelésében a zsűri a Hilltop címkék esetében az edukációt és a címkék információtartalmát, a borfajták szerinti címkék egyediségét, a design szépségét, valamint az aromakörök ötletének izgalmasságát honorálta az elismeréssel – olvasható a neszmélyi borászat oldalán.

A Hilltop mellett a 2022-es versenyen többek között díjazták a francia Melifera organikus gin, a Rémy Martin XO konyak, a Havana Club 7 limitált kiadása, a Perrier Jouet pezsgő csomagolásait, valamint a Le Petit Baroudour Bio’teille kartonból készült borospalackját is.

A Paris Packaging Week az italok mellett a szépségápolási, valamint egyéb háztartási termékek csomagolásait is versenyezteti (PCD és ADF Innovation Awards.) A három versenyen 180 nevező közül választották ki a legjobbakat. A díjat a Hilltop 2022 júniusában a Paris Packaging Week keretében veheti át.

Összeállította: Csomor Zsolt