A fenntarthatóság elsődleges szempont számunkra, büszkék vagyunk rá, hogy az általunk forgalmazott termékek minősítése összhangban van Kalifornia állam szabályozásával – idézte nemrég a Magyar Hang a GreenWash-t, amely emlékeztetett rá, hogy 2017-ben az amerikai kiskereskedelmi lánc, a Walmart közel1 millió dolláros büntetést fizetett, amiért a lebomló műanyagként eladott áruival megtévesztette a vásárlókat.
Három évvel később a Greenpeace indított pert az óriásvállalat ellen, mert az folyamatosan visszaélt az „újrahasznosítható” megjelöléssel. A környezetvédő szervezet szerint a Walmart a legtöbb saját termékét ebbe a kategóriába sorolta, miközben évente csaknem1 millió tonna műanyagot juttat az óceánokba. Az ilyen csalások egyébként sajnos nem egyediek.
A környezettudatos fogyasztás felértékelődésével párhuzamosan sok cég egyre gyakrabban igyekszik a természetvédelem reklámértékét kihasználva félrevezetni a vásárlókat, és „zöldként” eladni a közel sem annyira „zöld” termékeket. A Magyar Hang emlékeztet: ezt nevezik a szakmai berkek szlengjében zöldremosásnak vagy zöldrefestésnek.