fbpx

A Renault nem értékesít Kínában belsőégésű személygépkocsit

Írta: Csomor Zsolt - 2020 április 16.

A Renault csoport fontos döntést jelentett be, miszerint kivonul a kínai piacról a hagyományos, belsőégésű motorral szerelt személygépjárművekkel: a továbbiakban a kishaszongépjárművekre és az elektromos autókra fektet nagyobb hangsúlyt.

Úgy tűnik, a francia cég csalódott a tavalyi alacsony értékesítési számokban. 2019-ben mindössze 18607 darab hagyományos személygépjárművet értékesítettek Kínában, ami ahhoz képest, hogy a gyártási kapacitásuk 110000 darab, nem túl szép eredmény. A Reuters szerint ez 1,5 milliárd jüanos (212 millió dollár) veszteséget jelent a cégnek.

Carlos Ghosn vezetése alatt a még a bővítés volt a cél, és a Nissan által már kitaposott út követése Kínában, olvasható az e-cars.hu oldalon. A terv azonban jelentősen változott, a cél most a még jövedelmező szegmensek megmentése, és a készpénz megőrzése.

A Renault átadja a Dongfeng Renault Company (DRAC) közös vállalkozás részesedését a Dongfeng Motor Corporation számára, aki a továbbiakban nem használhatja a Renault márkajelzést.

A kishaszongépjárművekkel foglalkozó közös vállalat a Renault Brilliance Jinbei Automotive (RBJAC) egyelőre érintetlen marad. A cég egyébként 2019-ben közel 162 ezer járművet értékesített.

Az elektromos autó üzletág két cégben folytatja a jövőben a munkát: eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT) és Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV). A közlemény egyik legfontosabb pontja, hogy a Renault K-ZE lesz az első kínai Renault, ami kikerült a világpiacra a Nissan és a Dongfeng közös vállalata, az eGT által.

A K-ZE értékesítése 2021-ben kezdődik meg Európában és várhatóan Dacia logóval lesz ellátva.

https://e-cars.hu/2020/04/15/a-renault-nem-ad-el-tobb-belsoegesu-autot-kinaban/

Kép forrása: Renault