Kacsavonat a városnak

Gumikerekű kisvasút – talán így lehetne a leginkább leírni azt a városnéző közlekedési alkalmatosságot, amit az Aacheni Egyetemen fejlesztettek ki.

 

A többfunkciós jármű alkalmas lehet kisebb szállításokra, interneten megrendelt árucikkek kézbesítésére, vagy éppen olyan intralogisztikai feladatok ellátására, ahol az elektromos meghajtás a légtér tisztasága, a zajcsökkentés miatt különösen fontos szempont. A tehát teljesen elektromos, önvezető Ducktrain persze legfeljebb 25 km/h sebességre és 300 kg súlyra kalibrált kapacitása révén egyraklapnyi rakomány szállítására alkalmas, de így épp a – például Hollandiára jellemző – régies, szűk utcákkal vagy sétálóutcákkal beépített városok egyes kerületeiben jelenthet derűs látványvilágú és logisztikai szempontból is praktikus megoldást. A környezetbarát Ducktrain egyébként szellemes ötletekkel is méltó lesz az ügyes jelzőre, hiszen a legfeljebb négy vontatmányból álló szerelvény egyes szakaszai le- és szétválhatnak, automatikusan követik a futárt, aki gyalog, kerékpárral vagy akár gépjárművel is közlekedhet, így a kijelölt zónában önállóan juttatják el a küldeményt a kívánt címekre. A fejlesztők 2021-ben tervezik elkészíteni, 2022-ben tesztelni és forgalomba helyezni, 2025-ben pedig már akár sorozatban is gyártani a városi kacsavonatot, amire már van is érdeklődés Európa más országai felől.

elektromos hajtás