A fuvar elvégezve, a bankszámla azonban üresen marad. A logisztikusok abból indulnak ki, hogy az áru kézbesítése után a megrendelő kiegyenlíti a kiállított számlát. Majdnem minden vállalat került már olyan helyzetbe, hogy üzleti partnerei egy része túl későn vagy egyáltalán nem fizetett.
Ha letelt a fizetési határidő, ügyvédjéhez fordulhat. A jogi szakértőket azonban csak akkor érdemes bevonni, ha semmilyen más lehetőség nem járt eredménnyel. Megosztunk Önnel három tippet arra vonatkozóan, hogy vállalkozóként mit tehet a kifizetetlen számlák esetében, és hogyan kaphatja meg a pénzét.
Mit tehetünk?
Mielőtt hosszadalmas és sokszor költséges jogi útra lépne, más eszközt is választhat a kint lévő követelések behajtásához.
-
Állítson ki egy számlát
Egyszerű, de fontos lépés. Minél hamarabb kiállítja és kiküldi a megrendelőnek a számlát, annál hamarabb sor kerül a kifizetésre. Egyértelműen határozza meg a fizetés esedékességét. Ez tiszta helyzetet teremt minden érdekelt számára, és így a megrendelő tudni fogja, hogy meddig kell kiegyenlítenie a számlát. A vállalatok általában erre 30 napot jelölnek ki.
-
Vegye fel a kapcsolatot az üzleti partnerrel
Ha a megrendelőtől várt pénz nem érkezik meg a megállapodásban szereplő határidőn belül, észszerű azonnal aktív lépéseket tenni. A megrendelő biztosan nem szándékosan tagadja meg a fizetést, ezért próbálja meg elérni üzleti partnerét. Ez történhet egy beszélgetés vagy egy írásos figyelmeztetés formájában, amelyben emlékezteti a megrendelőt a kintlévőségre. Fogalmazzon tényszerűen és megfelelően arra vonatkozóan, hogy miről van szó, és ne felejtse el belefoglalni:
- a szolgáltatás típusát, a dátumot és a számla sorszámát,
- az összeget,
- a fizetési határidőt a pontos dátummal
- a nem fizetés következményeit
-
Bízzon meg egy inkasszóval foglalkozó irodát
Amennyiben a beszélgetést vagy az írásos emlékeztetést követően sem fizetik ki a számlát, még mindig ne adja fel. Mielőtt ügyvédhez vagy végül bírósághoz fordulna, bevonhat egy inkasszóval foglalkozó szolgáltatót a pénz behajtása érdekében. A TIMOCOM nemzetközi inkasszó szolgáltatása szükség esetén Európa-szerte elérhető a Smart Logistics System felhasználói számára. A szolgáltatást kényelmesen, online megrendelheti Semleges közvetítőként anyanyelvi munkatársak szereznek érvényt 25 nyelven az Ön követeléseinek. A TIMOCOM inkasszóval foglalkozó csapata több mint 86%-os sikerrel dolgozik.
Forrás: TIMOCOM