Közös önvezető projektbe kezd a Ford és a Volkswagen

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG képviselői aláírták azt a megállapodást, ami alapján kibővítik globális szövetségüket. Ezzel kívánják kielégíteni a piac gyorsan változó igényeit, kihasználva egymás erősségeit a közepes méretű pickupok és haszongépjárművek, illetve az elektromos hajtású autók területén.

 

A Ford és a Volkswagen arra számít, hogy a szövetség felgyorsítja a járműkínálat innovációját, felhasználva a legújabb technológiákat: fejlettebb, praktikusabb és bőségesebb modellválasztékot eredményez ez a szövetség.

A két fél szerint továbbra is növekedni fog a globális ipar igénye a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű elektromos járművek iránt, ezért fontos, hogy jelentős mértékben bővítsék saját termékportfóliójukat.

A szövetség keretében gyártani kezdenek egy, a Ford által tervezett közepes méretű pickupot, ami 2022-től Amarok néven jelenik meg a Volkswagen Haszonjárművek portfóliójában.

Már 2021-ben tovább erősödik a két vállalat haszongépjármű-üzletága: először egy, a legújabb Caddy modellre épülő városi kisáruszállítóval, amit a Volkswagen Haszonjárművek fejleszt és gyárt. Később pedig egy, a Ford által tervezett 1 tonnás áruszállítóval is bővül a kínálat.

2023-ra megjelenik az európai piacon a Ford saját elektromos modellje, ami a Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre épül. Ezzel tovább bővül a Ford nulla károsanyag-kibocsátású járműkínálata a régióban.

 

8 millió darab

A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül a három haszongépjárműből, vagyis a közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.

A két autógyártó a jövőben az Argo AI vállalattal is együttműködik azért, hogy kialakítsák saját, külön önvezető jármű üzletágaikat az Argo AI technológiájára alapozva. A Volkswagen véglegesítette korábban bejelentett befektetését a pittsburghi székhelyű Argo AI cégbe, amelyben a Fordnak már eddig is volt tulajdonrésze és fejlesztési érdekeltsége.

Az Argo AI vállalat önvezető rendszere az első, amelynek európai és amerikai kereskedelmi forgalmazására már léteznek tervek. A Ford és a Volkswagen globális jelenléte lehetőséget teremt arra, hogy az Argo AI platformja legyen az az önvezető technológia, ami a lehető legszélesebb világpiacon jelenhet meg: márpedig a piaci jelenlét és az elterjedtség alapfeltétele a biztonságos és költséghatékony SDS kifejlesztésének.

A Volkswagen/Ford szövetség nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező megoldással a két vállalat között, amelyek továbbra is versenytársak maradnak a piacon.

áruszállítás autonóm haszongépjármű közlekedés logisztika önvezetés fejlesztés önvezető