A fuvarkapacitások hiánya Európában még egy évig eltarthat – véli Jeroen Eijsink, a C.H. Robinson Europe elnöke a holland „Nieuwsblad Transporttal” folytatott beszélgetésében. A globális operátor szakít a külső fuvarozókra építéssel, és saját flottát létesít.
Logikus válasz a saját flottába való beruházás sok teherautóval
A piac problémája a fuvarkapacitás hiánya. A C.H. Robinson számára ez azt jelenti, hogy a cégnek nemcsak az ügyfelekért, hanem a fuvarozókért is harcolniuk kell. A Brexit után Nagy-Britanniában sok fuvarkapacitás elveszett, ami többek között a szupermarketek ellátásának problémájához vezetett. Az elnök attól tart, hogy hasonló helyzet a kontinentális Európában is előfordulhat.
Kép forrása: C.H. Robinson
A CH Robinson szakít az eddig gyakorolt asset light stratégiával, amely esetében a cégnek relatív kevés teherautóval rendelkezik, inkább a külső cégek tulajdonában lévőket használja. A vállalat ezt tarja a probléma logikus válaszának – olvasható a trans.iNFO oldalán.
A CH Robinson nemrég megvásárolta a Combinex holland fuvarszervezőt, ami megerősíteni hivatott a cég pozícióját a az európai rövid- és közép távú fuvarok piacán.
Összeállította: Csomor Zsolt