A fenntarthatóság megvalósítása

Írta: Transpack-2021/VI. lapszám cikke - 2022 január 16.

Ma a nagy márkatermékek gyártói teljes mértékben elkötelezettek a műanyagról papírra való áttérés mellett. Már látható a változás a piacon – mondja Marc Büttgenbach, a Van Genechten Packaging kereskedelmi igazgatója.

 

Egyre többen választják a rostalapú csomagolóanyagot

„Az elmúlt hat hónapban több projektünk volt, mint valaha, folyamatosan változnak a csomagolások. 2021-ben még nagyobb átalakulást láthatnak a fogyasztók” – véli Marc Büttgenbach, a Van Genechten Packaging kereskedelmi igazgatója. Az „European Packaging Preferences 2020” (Európai Csomagolási Preferenciák 2020) felmérése szerint a fogyasztók egyre gyakrabban keresik a fenntartható rost alapú megoldásokat. A felmérés szerint a fogyasztók 70%-a tesz konkrét lépéseket a műanyag csomagolás használatának csökkentése érdekében. Ezenkívül a megkérdezettek 44%-a hajlandó többet fizetni egy termékért, ha azt fenntartható anyagokba csomagolják. „A vásárlók kimondottan a 100%-ban rost alapú csomagolási megoldások iránt érdeklődnek – még a csak 5 vagy 10% műanyagot tartalmazó hibrid megoldásokat sem igen fogadják el” – mondja Büttgenbach.

 

Marc Büttgenbach
Marc Büttgenbach – Van Genechten Packaging kereskedelmi igazgató

 

Jól kiegészítik egymást a friss és újrahasznosított rostokból készült csomagolások. „Friss rostot akkor használnak, ha nagy szilárdságra és ellenállóképességre van szükség. A rostokat hatszor-hétszer lehet újra felhasználni, ám végül szükség lesz friss rostra, mivel az újrahasznosított rostok minden egyes újrahasznosítási ciklus során egyre rövidülnek, míg végül már használhatatlanok lesznek” – vélekedik Büttgenbach.

 

Milyen gyorsan képes változni az iparág?

A feldolgozóüzemeknek számos műszaki kihívással kell szembenézniük, ha ki akarják elégíteni a fenntartható csomagolások iránti növekvő igényt. A nagy kérdés az, hogy milyen gyorsan vagyunk képesek átállni a műanyag alapúról a rost alapú csomagolásra. A rost alapú csomagolásnak ugyanazokat a funkciókat kell ellátnia, mint a műanyagnak. Ez nem könnyű feladat olyankor például, amikor folyadékokkal vagy nagyon érzékeny termékekkel van dolgunk. Koncentrálnunk kell az innovatív megközelítésekre, és gyorsan kell haladnunk.

Büttgenbach felhívja a figyelmet a feldolgozó vállalatok és a márkatermékek gyártói közötti szoros együttműködés fontosságára: „Az a célunk, hogy megalapozott anyagismeretünkkel megkönnyítsük ügyfeleink életét. Olyan új ötleteket nyújtunk számukra a tervezéshez és a funkcionalitáshoz, amelyek speciálisan az ő konkrét piacukra összpontosítanak. Ezeket az új tervezési és funkcionalitási ötleteket átadjuk ügyfeleinknek, elvégre mi vagyunk a csomagolási megoldások szakértői” – nyilatkozta Büttgenbach.

A feldolgozóvállalatoknak elsősorban vevőorientált módon kell dolgozniuk. „Célunk, hogy megértsük, mire van szükségük ügyfeleinknek ahhoz, hogy elérjék a céljukat, és tanácsot adjunk nekik az általános piaci trendekről és a jogi fejleményekről. Segítünk nekik helyesen dönteni. Végső soron mi is osztozunk a sikerben, ha a fogyasztó minket választ a csomagolás fenntarthatósága, funkcionalitása, hatékonysága és persze a termékeket kiemelő látványos tulajdonságai miatt.”

 

nő, drón, férfi, csomag

 

VAN GENECHTEN PACKAGING (VGP)

A VGP több mint 180 éves független csomagolóipari cég, amelynek központja a belgiumi Turnhoutban található. A hét országban működő kilenc hajtogatott-doboz Cím: (legyen benne a főkulcsszó és lehetőleg a mezőgazdaság, max. 59 karakter)

 

Forrás: Metsä Board Magazine 2021
Szöveg: Markku Rimpiläinen
Illusztráció: Dan Matutina
Fordította: LUPE Magazin