fbpx

Ihlető csók: amikor a csomagolás maga az erotika

Írta: Kohout Zoltán - 2022 június 29.

Az ügyes csomagolástervező ismeri az agy és az érzékek működését. Tudja, hogy a precízen eltalált színek és kimért formák azonnali képzettársítások révén máris a vágyott élményhez vezetik a vásárlót – és ez a vágy veteti majd meg a terméket.

Fiatal nők világa

Így lehet ez a Lilit rúzsmárka esetével is. A fiatal nők számára tervezett Lilips formavilága merő nőiesség: az ajkak diszkrét vonalakkal újrateremtett ívei rögtön közel viszik a szemlélőt az erotika atmoszférájához. A logó tipográfiájában a telt és laza vonalakból készült ívek puhává, rugalmassá és kecsessé teszik a nevet – amit a száj vonalvezetésével formáltak meg –, akárcsak a Lilips termékeket. A hagyományos vörös, mályva-rózsaszín között félúton lévő szín megújítja a kozmetikumok világát, és gyengéden markáns vonalvezetéssel eredetivé teszi a márkaidentitást.

Az ősi szirén ajkai

A termék jó példa rá, milyen ihletett terep a kozmetikumok világa a csomagolástervezőknek. Telitalálat a név is, hiszen a Lili(t) név is számos képzettársítást idéz fel. Lilit(h) mind a sumer, mind a zsidó mitológiának rendkívül izgalmas nőalakja, akit boszorkányos vonzerővel, tudással és öntörvénnyel ruháznak fel.

Logó, szlogen, árnyalat

Az ajakalakú doboz belseje vastag habbal kitöltött, a rúzs pedig ívelt, hogy szimbolizálja a mosolyt, és biztosítsa a jobb fogást. A fémgyűrűvel összekötött, piercinget idéző borítás pedig lefedi a dobozt. A címke tovább játszik a gondolattal, a „Rapsberry”, „Peaches” vagy „Plums” ízesítés finom dombornyomással tárul elénk, a rúzscsíkot imitáló vonal árnyalja, a fehér logó pedig szinte megvilágítja a csomagolást.

(forrás: packagingoftheworld.com)