A fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) értetlenül lapozgatja a kormányrendeletet: arra kérik a kormányt, hogy indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.
A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben Gulyás Gergelyhez az érdekképviseletek
A Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent.
Levelükben arra hívják fel a politikus figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás.
A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is
A piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják. A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – olvasható a NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben.
Az érdekképviseleti szervek nem értik, ezért kérik a kormányzat magyarázatát, hogy mi indokolja a két (taxisok és közúti fuvarozók), megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.
A spanyol fuvarozók tavasszal bekeményítettek a témában, ezt is megírtuk.
Forrás: MTI