Új csomagolási rendszer a fenntartható fogyasztásért

Írta: Kohout Zoltán - 2022 szeptember 30.

A termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért a legújabb fejlesztések a felhasználó oldaláról kínálnak megoldást a mindennapi hulladékmennyiség csökkentésére.

Műanyagcsökkentés a szépségápolásban

A Procter&Gamble friss felmérése szerint a fogyasztók 75%-a szeretne több újrahasznosított anyagból készült csomagolású szépségápolási terméket vásárolni, 65%-uk pedig próbál teljesen műanyagmentes csomagolást választani. A vásárlói igényeket figyelembe véve a vállalat idén nyáron papíralapú csomagolású, szilárd sampont dobott piacra hajápolási márkáin. Az új termékek két 250 ml-es folyadékpalacknak megfelelő mennyiségű szilárd sampont és kondicionálót kínálnak, amelyek újrahasznosítható, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírcsomagolásban kaphatók.

Az újrahasznosított műanyag növekvő újrafelhasználásával, az alumínium-utántöltő csomagolási rendszerrel, valamint a most bevezetett szilárd hajápolók piacra kerülésével a vállalat tovább csökkenti a szűz műanyagok felhasználását, 2021 óta 50%-kal kevesebbet használt fel, ez 300 millió szűz műanyag palacknak felel meg, 2030-ig pedig célul tűzte ki, hogy 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolást kínál.

Mosókapszula mostantól papírdobozban

A P&G legújabb fejlesztése, az Ariel mosókapszulák új ECOCLIC® kartondoboza egy áttörő csomagolási innováció, amely teljes mértékben újrahasznosítható, FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, és minimum 70%-ban újrahasznosított rostokat tartalmaz. Az innovatív termék 2022 szeptemberétől elérhető a magyarországi boltok polcain is.

„Az új kartondoboz bevezetésével 6500 tonna műanyagot takarítunk meg évente Európában” – állítja Gabriel Makki, a vállalat Közép-Európai értékesítési igazgatója. A tervezés során fogyatékkal élő fogyasztókkal is együttműködtek, és két új funkciót építettek be a csomagolásba. A doboz tetején tapintható logó található, a NaviLens QR-kód pedig a telefonos alkalmazás segítségével a termék hangos leírását olvassa be, így a látássérültek tájékoztatásához nyújt segítséget.

A vállalat méretét és szakértelmét felhasználva, partnereinek közreműködésével olyan megoldások kidolgozásában vesz részt, amelyek segítenek hulladékmentesíteni a természetet. Új módszereket keresnek a műanyag-újrahasznosítási folyamat javítására, a műanyagok életciklusának meghosszabbítására, valamint olyan innovációkat fejlesztenek, amelyek jelentősen átalakítják a műanyagcsökkentés, az újrafelhasználás és az újrahasznosítás módszereit.

A cég egyes gyártóüzemei geotermikus vagy napenergiát és megújuló gőzt használnak. Kiemelt céljuk továbbá, hogy termelési egységenként 25%-kal csökkentsék a teherautók által megtett kilométereket, valamint edukatív társadalmi kampányaik révén segítsék a fogyasztói felhasználásból eredő kibocsátások csökkentését.