fbpx

Majd én shoppingolok, te csak ülj, és kövess!

Írta: Transpack-2022/IV. lapszám cikke - 2022 szeptember 30.

Mindig tudtuk, hogy a kényelem és a gyors fogyasztás iránti igény tartja életben az e-kereskedelmet, de az újabb és újabb online megoldások elképesztő növekedése így is meglepő. Az egyik legbizarrabb és leggyorsabban növekvő szegmens a live shopping – az élőben közvetített vásárlás.

Egy celeb, egy influenszer fogja magát, végigjárja a boltokat, vagy otthon ül kamera és lámpák elé, hogy gügyögő nyafogással vagy értelmes-hasznos fogyasztói észrevételekkel segítse az otthonukban ülő potenciális vásárlókat. A live shoppping hazája Kína, ahol 2016-ban indították el, és két év alatt 15 milliárd dolláros piaccá nőtt. A legfrissebb felmérések szerint a 400 százalékos éves növekedést produkáló szegmens nemrég meghaladta a 700 milliós vásárlói számot, és a 20 százalékos részesedést a kínai e-kereskedelmi piacon. Az e-kereskedelem új hóbortja az USA-ban a vevők bő 14 százalékát vonzza, és még nagyobb a növekedés Európában és Dél-Amerikában.

Kohout Zoltán