Hogyan lehet egy már világszerte ismert termék eleve igényes csomagolását feldobni?
Farok és G-betű a csomagolásban
A Pata Negra (magyarul ’fekete láb’) egy ősi spanyol hagyomány, és egy sokévszázados sonka-előállítási hagyományra utal. A Pata Negrát ibériai sertésekből készítik, amelyeket Salamanca régiójában, pontosabban Guijuelóban, az ibériai sonka tradíciójával átitatott térségében nevelnek. A kivételes termékhez fűződő Gruik-logó ezt a know-how-t és hitelességet igyekszik megőrizni. A logóban használt tipográfia a kortárs és a hagyományos elemeket ötvözi. A sertés dugóhúzós farka finoman integrálva van a „G” betűbe, sőt, a tipográfiai logó arányai hasonlóak az ibériai sertésekéhez. A színkombináció ezt a letisztult, mégis autentikus aspektust hangsúlyozza a malacok színére emlékeztető barnásfeketével és halvány rózsaszínnel.
Plakátkampánnyal erősítenek
Ehhez társul, hogy a francia Hurtikonn stúdió által tervezett Gruik csomagolások alakja, ovális kivágása az ibériai disznó pofájára emlékeztet, akárcsak a húzófül a csomagolás kinyitásához, amely disznófark alakú. Ez a hurok a „G” betűből származik, ami szintén a logóra emlékeztet. A Pata Negra azért látható, hogy bizalmat alakítson ki a fogyasztóval és átlátható legyen a termékekkel kapcsolatban. A hátoldalon található információk segítségével a fogyasztó megismerheti az ibériai sonkát és annak eredetét. A kompozíció szándékosan minimalista és józan, hiszen minden furfangosság és cirkalmasság felesleges: a Gruik fő értéke a Pata Negra.
A Gruik új csomagolásterveit csodaszép, egyéni hangulatú közterületireklám-kampánnyal erősítették. A plakátok tájékoztatnak a 30-50 hónapos érlelési időről (el sabor del tiempo – azaz az idő aromája). Továbbá a precíz vágásmód fontosságáról, ami ennél a sonkánál feltétele a megfelelő ízhatás elérésének. A plakátokat ugyancsak a fekete, a sötétbarna és a rózsaszín dominálja – vagyis a sonka-előállítás értékláncának jellemző színe.