fbpx

Nemcsak szép, fontos tanulságot is rögzít ez a csomagolás

Írta: Kohout Zoltán - 2022 október 21.

A jól megtervezett, de uniformizált arculati elemek erősítik a márkahűséget, jól „irányítják” a vásárlói választást. Íme, az Asda példája!

csomagolás

Újragondolva

A biotermesztésből származó élelmiszerek forgalmazását végző Asdának nem volt igazán erős, kialakult, azonnal és erőteljesen azonosítható biomárka-identitása. Új, hiteles arculatra volt szüksége ahhoz, hogy vonzóvá tegye magát azon fogyasztói kör szemében, amely a biofogyasztás etikai és ízbeli előnyeit keresi. Az Asda mindenki számára elérhetővé akarta tenni az organikus döntéseket, világosan kommunikálva az előnyöket az értékkereső közönséggel. Ezt a kategóriát újragondolva, az OurCreative dizájnerei a logóból átvett O-t olyan hívó, azonosító elemmé tették, amely a fogyasztóknak sugallja, megmutatja a biotermékek természetes szépségét és azt a visszaigazolást, hogy az tudatos választásuk révén vásárlásuk etikus, egyben prémium minőséget és kivételes ízvilágot nyújt.

csomagolás

Hiteles, azonosítható

A dizájnban emellett olyan eszközökkel is erősítették a természethűséget, mint a „földről” fotózás, ami visszaadja az eredeti, termőhelyi viszonyokat, hangulatokat. A nyers, szemcsés, filmszerű hangulatot dokumentarista hűséget kölcsönöz a termékek organikus jellegének. Emellett a különféle tartalmú termékek egységesített arculati elemeket kaptak. Míg korábban ezek eltérőek voltak a csomagolt áruktól függően, addig ma már minden Asda Organic termék azonnal azonosítható.

forrás: packagingoftheworld