Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország határozott lépéseket tesz a környezettudatos működésért. 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó CO2-kibocsátást 46%-kal, az azon kívüli kibocsátást pedig 25%-kal tervezi csökkenteni. Tavaly több úttörő lépést tettek a műanyagmentesítésért, most februárban pedig a Green Weeks aktivistáival irányították a figyelmet a fenntarthatóságra.
A vállalat a műanyagmentesítési stratégiájában tavaly az áruházláncok közül elsőként vezette ki a forgalomból az egyszer használatos műanyag zacskót. A műanyag csomagolóeszközök helyett számos környezetbarát alternatívát kínál, úgy, mint a mára már ikonikusnak számító karton bevásárlódoboz, alternatív csomagolóeszközök a zöldség- és gyümölcsosztályon és a pékáru részlegen, a lebomló, komposztálható változatok pedig a húsoknál, halaknál. Február közepétől újabb állomáshoz érkezett az üzletlánc, ugyanis néhány paradicsomfajta is fenntartható papírdobozba kerül. Ez mindamellett, hogy praktikus és 100%-ban újrahasznosított papírból készült, dizájnos, ráadásul a megfelelő légáteresztés gondoskodik arról, hogy a benne lévő zöldségek frissek maradhassanak. A korábbi műanyagcsomagoláshoz képest ez a hullámpapírból készült rétegelt doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra, aminek köszönhetően megnő a benne tárolt termék fogyaszthatósági ideje is. A kereskedelemben egyébként jelenleg is számos kifejezést és védjegyet használ az Auchan a termékek besorolására, amelyek között gyakran nem könnyű kiismerni magunkat. Néhány, a leggyakrabban használt kifejezés már az Auchan szóhasználatából (is): ökológiai gazdálkodás, öko-, bio-, és organikus termékek, vegán élelmiszer, GMO-mentes élelmiszerek, felelős forrásból származó, fenntartható erdőgazdálkodás, biológiailag lebomló, újrahasznosítható, többször használatos, karbonlábnyom.
Összeállította: Sándor Ildikó; Forrás: Well PR