fbpx

A gyógyszer csomagolása is lehet fiatalos

Írta: Kohout Zoltán - 2023 szeptember 07.

Az utóbbi évtizedekben világszerte trend, hogy az egészségügy hagyományosan konzervatív világát – elsősorban a lélektani tudás bővülésének hatására – betegközpontúvá igyekeznek formálni. A fogászati rendelőben Vangelis vagy Mozart zenéje szól, a kórházak és rendelők falaira természetfotók, a gyerekeknek a mesék világát tükröző képek kerülnek ki, a dokik pedig nem (csak) fehér, hanem megnyugtató hatású zöld köpenyt öltenek. A gyógyszergyártók és -forgalmazók is új igényekkel szembesülnek, különösen a fiatalabb generációk részéről, akik másként közelítik meg a vásárlást, és új elvárásokat támasztanak a látvány, a szórakoztatás és a termékélmény terén. 

A Liavince egészségügyi márka esetében a csomagolástervezők ezért abból indultak ki, hogy olyan márkatervet és arculatot hozzanak létre, ami mélyen rezonál a Z generációs fogyasztók körében a digitális kiskereskedelemben. Céljuk egy olyan márka-identitás kialakítása volt, amely zökkenőmentesen ötvözi a holisztikus egészségtudatosság lényegét az Instagramra jellemző tartalmak vonzerejével. A tervezés során tudatosan leépítették az egészségügyi ágazatra jellemző arculati világ bevett normáit: élénk színeket és békeszimbólumokat használtak, kecses  motívumokat, elegáns esztétikáját. Azt akarták elérni, hogy az általuk használt tervezési nyelv letisztultsága erőteljes jelenlétet sugározzon a digitális polcon. Továbbá azt, hogy rendszerük könnyedén alkalmazkodjon a különféle formátumokhoz, nemzetközi gyártási szabványokhoz, változó szövegmennyiségekhez.