fbpx

Van segítség a webáruházaknak, de vannak buktatók

Írta: Kohout Zoltán - 2023 október 07.

Iszonyú ütemben nő az online kereskedelem volumene, de ez egyben kihívás, sőt, probléma is lehet a webes kereskedőknek. Miután a legtöbb webáruház vezetője-tulaja nem logisztikai szakember, honnan is tudná, hogyan kell-lehet kezelni az áruforgalmazással járó összes feladatot? De hogyan keressen ehhez külső szolgáltatót?

A kereskedő nem logisztikus

Viszonylag könnyű „online butikot” nyitni, és horgászfelszerelést, ruhát, digitális kütyüket, autóalkatrészt, könyvet vagy például sajtkülönlegességet árulni. Ehhez elég egy laptop, egy bérelt honlap, némi áru-, piac- és marketingismeret. Ám az árut biztonságosan kiszállíttatni, netán raktároztatni, csomagoltatni, címkéztetni, könyvelni és a vevői panaszokat kezelni, számlázni… – ez már sokszor meghaladja az e-kereskedők kapacitását, tudását. Kézenfekvő megoldás egy megbízható külső e-logisztikai céget megbízni, aki a fulfillment szolgáltatást elvégzi. De hogyan érdemes ilyet találni?

Hogyan válasszunk szolgáltatót?

csalódásmentes fulfillment szolgáltató keresés kulcsa – a Complexpress blogja szerint – elsősorban az, hogy a megfelelő kérdéseket vagy célokat fogalmazza meg a webáruház. Persze fontos és általános tudás, hogy döntő a költséghatékonyság, a gyors (aznapi) kiszállítás, a logisztikai terhek-feladatok átvállalása, a megbízhatóság – de kiben és milyen alapon lehet megbízni?

Az egyik legfontosabb kérdés a kiszállítás gyorsasága. A Complexpress szerint akkor ideális és megbízható egy szolgáltató, ha számszerű adatokkal, KPI-mutatókkal igazolja a teljesítményét. A másik fontos elem a visszárukezelés, amely ugyancsak időigényes, precizitást követel, akárcsak az, hogy az e-logisztikai szolgáltató integrálható-e CRM-mel vagy más vállalatirányítási rendszerrel. Természetesen fontos továbbá, hogy a kiszervezés meg is érje a cégnek, ezért nyilvánvalóan döntő tényező, hogy mennyiért dolgozik. Végül, de nem utolsó sorban nagyban erősítheti a webáruház bizalmát, ha a jelentkező logisztikai cég kész bemutatni raktárát, technikai apparátusát, hiszen ez a platform lesz az, amely eljuttatja, kezeli az online kereskedés áruját a vevők felé.