A Green Marine által vezetett Project Verdant első fázisában olyan hidrogén-dízel hibrid hajót terveztek, ami alacsony sebességnél képes nulla emisszióval működni – például abban a tartósabb időintervallumban, amikor egy szélturbina alapjának közelében vár a személyzetre. A rendszer 30 százalékkal is csökkentheti a hajó szén-dioxid-kibocsátását, 40 százalékkal pedig a mérgező nitrogén-oxigén vegyületek kibocsátását.
Hamarosan megkezdődhet a tesztelés is
Az olasz RINA tanúsítványokat kibocsátó társaság jóváhagyta a Green Marine tervét, ezzel megnyitva az utat a projekt további fázisai, a tervezés befejezése, valamint a mérnöki feladatok ellátása és a tengeri tesztelés előtt.
„A RINA által biztosított műszaki visszajelzések révén most már minden szükséges információnk megvan ahhoz, hogy továbblépjünk a részletes tervezési és megvalósítási fázisba” – mondta Jason Schofield, a Green Marine UK ügyvezető igazgatója. A CTV-k Project Verdant által előírt módon történő átalakítása jelentős mértékben csökkenti a hidrogén-üzemanyagcellás hajók tengerparti környezetben történő bevezetésének és tesztelésének kockázatát. Amint a koncepció bevált, lehetőség nyílik a modell gyors replikálására is – olvasható a Green Marine közleményében és a NEW technology oldalán.
Az Offshore Renewable Energy Catapult (OREC) szerint a tengerparti gazdaságot támogató hajóipari szektor értéke 2050-re meghaladja a 26 milliárd fontot, és további 1200 hajóra lesz szükség csak az Egyesült Királyságban lévő ágazat kiszolgálására.