fbpx

E-logisztika: öt trend lehet a meghatározó 2023-ban

Írta: Kohout Zoltán - 2023 február 27.

Az utóbbi 2 év gazdasági, geopolitikai változásai, az ár- és költségemelkedések nagyobb hatékonyság elérésére kényszerítik az e-kereskedelemben szereplőit, így az e-logisztikai szolgáltatókat.

Még fontosabb a házhoz szállításban az útvonal-optimalizálás, a költségcsökkentés, felértékelődnek a vásárlók megtartását célzó szolgáltatások – s ezzel a profi e-logisztika. A DODO szakértői szerint öt pontban foglalható össze az idei e-logisztikai fejlesztési trend.

Aznapi kiszállítás

Már nemcsak a vásárlók támasztanak növekvő igényt az interneten rendelt áruk minél gyorsabb, aznapi kézhezvétele iránt, de az e-kereskedelmi szolgáltatók is határozott versenyelőnyként tekintenek a kiszállítás gyorsaságára. A gyorsaság iránti elvárás növeli a technológiai beruházások, valamint a hatékonyság maximalizálására irányuló törekvéseket is.

Finomhangolt logisztikai folyamatok

A logisztikai feladatok finomhangolása többek között azt jelenti, hogy a terméket az ügyfél által választott, lehető legrövidebb szállítási időablakon belül kézbesítik a futárok. A logisztikai feladatok és folyamatok pontosításával tehát növelhető a vásárlói elégedettség és az ügyfelek megtartása is.

Költséghatékony házhoz szállítás

A professzionális és hatékony aznapi logisztikai megoldásokat biztosító szállítópartnerrel való együttműködés lehetőséget nyújt a kis- és nagykereskedők számára, hogy új vásárlókat érjenek el, javítsák a fogyasztói élményt már meglévő ügyfeleik körében, és mindemellett kontroll alatt tartsák logisztikai költségeiket.

Fenntarthatóság

A károsanyag-kibocsátás visszafogása, a nagyvárosi autós forgalom csökkentése nem csupán a dízelüzemű szállítások elektromos meghajtásúakkal való helyettesítéséből áll, hanem a futárok munkaterhelésének maximalizálásából és útvonalának optimalizálásából is. Ezek a folyamatok mind-mind technológiai beruházások révén valósíthatók meg.

A kézbesítést végző futár személye

A házhoz szállítást végző futár gyakran az egyetlen kapocs a kereskedő és a vásárló között, így viselkedése, modora nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vevő újra vásárol-e az adott kereskedőnél. Éppen ezért egyre több logisztikai- és futárszolgáltató invesztál a futárok továbbképzésébe.

(Forrás: DODO)