A rendkívül versengő amerikai kiskereskedelmi piacon a csomagolásnak összhangban kell lennie a márkatulajdonos elképzeléseivel, amihez kiváló nyomtathatósági tulajdonságokkal rendelkező csomagolóanyagok szükségesek. A legjobb nyomdák és tervezők első számú választása gyakran a minőségi liner.
Mind a hagyományos üzletekben, mind az e-kereskedelemben számít a külső megjelenés. A márkatulajdonosok és a fogyasztók vonzása érdekében a csomagolásnak közvetítenie kell a marketingüzenetet. Ehhez tökéletesen nyomtatható felület szükséges, ami növeli a kiváló minőségű linerek iránti keresletet. A Metsä Board évtizedek óta piacvezető a mázolt fehér linerek terén az Egyesült Államokban, és tisztában van a magas vásárlói igényekkel.
„Liner-kínálatunk jól illeszkedik a piaci igényekhez mind a flexo-, mind az elő- és utónyomtatás, mind a digitális nyomtatás területén. Emellett a hajtogatott kartonjainknál legfelső ívként litho bevonatokat használnak” – mondja Robert Vaenerberg értékesítési igazgató, aki az észak- és dél-amerikai piacokat felügyeli.
Teljesítmény és nagy fokú hatékonyság
Az amerikai fogyasztói piac több mint 300 millió embert jelent, akik mindannyian viszonylag homogén kultúrához és nyelvi csoporthoz tartoznak.
Ez lehetővé teszi a márkatulajdonosok számára, hogy nagy példányszámban állítsanak elő azonos formatervezésű csomagolásokat. Európa széttagoltabb, különböző nyelvekkel, ami azt jelenti, hogy több dizájnra van szükség, és alacsonyabbak a nyomdai példányszámok – mondja Vaenerberg.
Hosszú gyártási ciklusok esetén kulcsfontosságú a kiemelkedő termelékenység biztosítása az elejétől a végéig. A Metsä nagy hullámpapírgyártókkal dolgozik együtt, akiknek olyan anyagokra van szükségük, amelyek a minőségi konzisztencia és a termelés hatékonysága tekintetében egyaránt megfelelnek a hullámkarton- és a nyomdaipar legszigorúbb követelményeinek. És ezt nem szabad veszélyeztetni.
Az Egyesült Államokban léteznek úgynevezett club stores áruházak, ahol nagymennyiségben árulnak olyan termékeket, amelyeket szállítási csomagolásukban helyeznek ki. Ehhez tartós és mutatós kiskereskedelmi célú csomagolás szükséges. Megsérülniük sem szabad, különben a csomag nem adható el. A csomagoláson lévő tetszetős grafika marketing– és értékesítési eszközzé válik a boltban.
Igény a feltűnő megjelenésre
A Dusobox, a hullámkarton dobozok tervezésével és gyártásával foglalkozó vállalat segít a márkáknak abban, hogy kreatív csomagolással fokozzák a fogyasztói élményt. „A teljes termékkínálat előállításához többféle nyomtatási eljárást kell alkalmaznunk” – állítja John Kelley, a Dusobox elnöke.
Az ügyfelek elvárásai bonyolultak lehetnek, legyen szó akár a súlyról, akár a méretre szabott szerkezetekről. „A nagy márkatulajdonosok, akikkel együttműködünk, arra összpontosítanak, hogy kreatívan használják ki az eladótereket. Általában a csomagolás az első interakció, amit a vásárló a termékkel kapcsolatban megtapasztal, ezért fontos, hogy a csomagolás megfeleljen a márkatulajdonos elképzelésének” – mondja Kelley.
A dobozon belüli élmény
Az e-kereskedelemben a nem kívánt figyelemelterelés érdekében diszkrétebb csomagolási stílus szükséges. Az e-kereskedelemben továbbra is anonim dobozokat fognak használni, de növekedni fog a kétoldalas nyomtatás. „Egy nyaralási célpont számára terveztünk olyan csomagolást, amely szállodakulcsokat és egyéb információkat tartalmaz. Kívülről sima, de belül színes, hogy elindítsa a fogyasztói élményt” – mondja Abby Byland, a Dusobox marketingigazgatója.
Michele Galway, az Atlantic Packaging üzemeltetési vezetője azonos véleményen van. Az Atlantic Packaging a csomagolási felszerelések, az integráció, valamint a nagy teljesítményű anyagok, a védőcsomagolás és az általános ipari kellékek elismert szakértője. Az előnyomást belső nyomtatásként használják az e-kereskedelmi csomagolásokon. Ezek általában egyszerű, letisztult minták, amelyek világos üzenetet közvetítenek. Egyre inkább előtérbe kerül a fenntarthatóság, bár az Egyesült Államokban ez még nem meghatározó tényező.
„Az elmúlt években azonban egyre több kérés érkezett hozzánk az olyan környezetvédelmi tanúsítványok iránt, mint az FSC és az SFI” – teszi hozzá Galway. Az SFI a PEFC szövetség része. Döntő szerepet játszik a reprodukció kiváló minősége. Az Atlantic Packaging a 2020-as Excellence in Flexography Awardson az előnyomott linerkarton kategóriában aranyérmet kapott, és a legjobbnak járó díjat nyerte el egy Metsä Board Prime WKL-ből készült dobozzal. Ezek a díjak a kiváló minőségű tervezésnek és gyártásnak köszönhetők.
Terjed a digitális nyomtatás
„A digitális nyomtatás piaci részesedése növekszik ugyan, de még mindig elenyésző a flexográfiai nyomtatáshoz képest. Ez az arány azonban növekedni fog. A digitális nyomtatás ára csökken, és egyre nagyobb teret nyer a személyre szabás” – mondja Kelley.
Todd Crabtree, a Chief Container munkatársa egyetért ezzel. Ők a Metsä Boards linereket használják a flexo- és digitális nyomtatásban. Célpiacukat a kiváló minőségű hullámkarton csomagoló- és displayanyagok jelentik.
„A jobb minőségű fehér kraft liner világosabb fehér árnyalatokat és egyenletes festékfelhordást biztosít a gyönyörű grafikák reprodukálásához. Ügyfeleink ugyanazt a precizitást és ismételhetőséget várják el tőlünk, mint amit mi is elvárunk a beszállítóinktól. A kiváló minőségű linerek segítenek elérni a szükséges nyomtatási minőséget” – magyarázza Crabtree. A Dusobox, a hullámkartondoboz-tervezéssel és -gyártással foglalkozó vállalat a Metsä anyagát használja a csomagoláshoz. Egyre nő a digitális nyomtatás piaci részesedése, de még mindig kicsi a flexográfiai elő- vagy utónyomtatáshoz képest.
Az Atlantic Packaging a 2020-as Excellence in Flexography Awards díjátadón az előnyomott linerkarton kategóriában aranyérmet és Best Of Show díjat nyert a MetsäBoard Prime WKL 185 g/m2, 38 lbs/1000 ft² anyagból készült Erie Meats csirkemellet tartalmazó doboz. A zsűri megjegyzései között szerepelt: „kiemelkedő a megjelenítés fokozására alkalmazott direktszínek használata, nagyszerű az alap- és kísérőszínek kombinációja, illetve hogy az ofszetnyomtatás minőségét elérő flexográfiai nyomtatás legtisztább, és legmeggyőzőbb példája.”
„Rendkívül fontos az ügyfeleink számára az ökológiai, megújuló és újrahasznosítható csomagolóanyagok elérhetősége.”
Magasra tették a mércét a piacon a Kemi linerei
30 év alatt mércévé váltak az amerikai piacon a fehér kraftlinerek. A Kemi és a Kemiart a kiváló minőségű, fehér toplinerek szinonimájává váltak, és néha még a nem a Metsä által gyártott fajtákhoz is használják.
A Metsä linerkínálatának sikere nagyrészt a Kemiart (US) Inc. csapatának köszönhető. A családi tulajdonban lévő O’Brien vállalat 1991 óta 2020 év végéig a Metsä Group szűzrost termékeinek értékesítési csatornájaként működött.
A Metsä fehér, nagy teljesítményű kraftlinere tökéletes megoldásnak bizonyult az amerikai piac igényeihez – mondja Robert Vaenerberg.
A fogyasztók nagy mennyiségben vásárolnak, és a csomagolás megjelenése alapján hozzák meg a vásárlási döntéseiket. Egy domináns nyelv lehetővé teszi, hogy nagy mennyiségben, nagy hatékonysággal gyártsanak azonos csomagolást. A Metsä Board jelenleg arra készül, hogy a fehér kraftliner értékesítési felelősségét a Kemiart (US) Inc.-től a Metsä Board Americas Corporationre ruházza át.
„Elkötelezettek vagyunk az amerikai piac iránt, és együtt akarunk növekedni az ügyfeleinkkel. A Kemiart (US) Inc. csapatának felvásárlásával létrehoztunk egy külön értékesítési és ügyfélszolgálati részleget a fehér kraftliner üzletág számára. A szoros együttműködés ezzel a csapattal garancia arra, hogy továbbra is kiváló szolgáltatást nyújtunk az ügyfeleinknek” – mondja Vaenerberg.
A folyamatos siker mögött az a legfontosabb tény áll, hogy a Metsä Board stabil piacvezető. „Megbízhatóan szállítjuk azt a terméket, amire az ügyfeleinknek szüksége van és meg fogjuk őrizni azt a bizalmat, amelyet belénk fektettek” – teszi hozzá Vaenerberg.
Hat évvel ezelőtt a Metsä Board átnevezte fehér kraftliner termékcsaládját Metsä Board márkanévre, de a Kemi név tovább él.
Forrás: Metsä Board Fachmagazin I Szöveg: Anna Gustafsson | Fotó: Metsä, Dusobox, Atlantic Packaging és Chief Container | Fordította: LUPE Magazin