fbpx

Egyedülálló, luxus kicsomagolási élmény

Írta: Transpack-2024/I. lapszám cikke - 2024 március 03.

Világszerte ismert a Lena Rewell Textilestudio a Finnországban tervezett, és kézzel készített kiváló minőségű mohair takarókról. A jövőben a dizájner darabokat olyan csomagolásban szállítják, ami teljes mértékben kiemeli a szépségüket.

Eddig műanyag fóliába csomagolták a szállításhoz a luxus dizájnertakarókat, amit mostantól szűzrost kartonból készült megoldás vált fel. A Lena Rewell Textilestudio elkötelezte magát az etika és a fenntarthatóság mellett, és ezeket az értékeket a csomagolásban is szeretné kifejezni. Dita Eklund, a Lena Rewell Textilestudio tulajdonosa így nyilatkozott: „Már régóta szerettem volna, ha a termékeink csomagolása tükrözné a magas minőséget, és egyedi élményt nyújtana a vásárlóknak a kicsomagolás során”.

A Metsä Board Äänekoski kiválósági központjának csomagolástervező csapata olyan könnyű ajándékcsomagolást készített, amely hangsúlyozza a márka magas értékét, és a luxus érzetét közvetíti. A Lena Rewell Textilestudio a kétrészes csomagolás anyagául a MetsäBoard Natural WKL Bright bevonat nélküli fehér kraftlinerét választotta.

A nyomatlan fehér felület természetességet sugároz, miközben vonzó megjelenést és kellemes tapintást biztosít. A csomagolás fedele kiemeli az ajándékozási élményt, amelyen fólia-dombornyomással látható a márka logója. A dombornyomás lehetővé teszi, hogy a logó különösen tisztán és háromdimenziósan jelenjen meg aranyfóliában. A csomagolást a dél-nyugat-finnországi Eura városában működő Starcke vállalat gyártotta, amely kellően nagy gépekkel rendelkezik az ajándékcsomagolások gyártásához.

Eklund hozzátette: „Fontos projekt volt számunkra az ajándékcsomagolás tervezése, ezért kiemelt jelentőségű, hogy az eredmény megfeleljen a kívánságainknak. Rendkívül elégedett vagyok a csomagolással és a Metsä Boarddal való együttműködéssel.”

Hadat üzen az EU a zöldre mosásnak

Az Európai Bizottság 2020-ban végzett vizsgálata szerint az EU-ban megfogalmazott környezetvédelmi állítások több mint fele homályos, félrevezető vagy teljesen alaptalan. A Bizottság ezért javasolta a „Green Claims” irányelv bevezetését, amely biztosítja a környezetbarát állítások pontosságát, és megvédi a fogyasztókat a zöldre mosástól.

Az irányelv bizonyos minimumkövetelményeket ír elő a környezeti állítások megalapozottságára és kommunikációjára vonatkozóan. Ezen túlmenően szigorúbban kell szabályozni a köz- és magánjellegű környezetvédelmi címkézés használatát, hogy megakadályozzák annak akadálytalan elterjedését. A javaslat tavaly márciusban született, de nem valószínű, hogy az uniós intézmények a következő, 2024. év második felében esedékes európai parlamenti választások előtt elfogadják. Az intézkedések 24 hónappal az irányelv hatályba lépése után lépnének hatályba.

Tytti Peltonen, a Metsä Group EU-s vállalati ügyekért felelős alelnöke kifejtette: „Az EU-ban a fogyasztóknak biztosnak kell lenniük abban, hogy a környezetvédelmi állítások megalapozottak, és azokat szilárd adatok támasztják alá. Figyelemmel kísérjük az EU javaslatát, hogy biztosítsuk a meglévő, jól ismert, harmadik fél által kiadott környezetvédelmi tanúsítványok és jelölések (mint például a PEFC® és az FSC®) teljes körű elismerését. Fontos előrelépés lesz a különböző termékkategóriák összehasonlítására vonatkozó egyértelmű szabályok meghatározása, valamint annak pontos értelmezése, hogy milyen információk szükségesek az állítások alátámasztásához és a bizalmas információk védelméhez.”

Magasabb minőséget, nagyobb következetességet és hatékonyságot biztosít az emea új ellátásilánc-központja

A Metsä Board új európai ellátásilánc-központjában (SCC), a lengyelországi Gdanskban egy növekvő szakértői csapat felel az ügyfelek támogatásáért az EMEA régióban.

Az ügyfélszolgálat és az utolsó mérföldes logisztika központosításával a Metsä Board célja, hogy tovább harmonizálja és bővítse a beszállítóival való együttműködést, és első osztályú szolgáltatást nyújtson. A központban egy Supply Chain Excellence csapat is működik, amely az ügyfelek visszajelzéseiért felel.

Kateryna Tsekhmistrenko, a Metsä Board ellátási láncért felelős alelnöke elmondta: „Jelenleg több mint 70 ügyfélszolgálati szakemberünk van, akik 13 nyelven, több mint 1000 ügyfelet támogatnak. Emellett közel 30 logisztikai specialistát foglalkoztatunk, akik közel 30 országban segítik a logisztikai műveleteket, és mintegy 100 beszállítóval dolgoznak együtt.”

A központosított szolgáltatási modell lehetővé teszi a Metsä Board számára, hogy jobban kielégíthesse multinacionális és regionális ügyfelei igényeit, és fejlett digitális technológiákat használjon a szolgáltatás minőségének, következetességének és hatékonyságának javítása érdekében.

Forrás: Metsä Board Fachmagazin, 2023 Winter | Szöveg: Maria Latokartano és Metsä Board | Fotó: Sami Piskonen és Metsä Board | Fordította: LUPE Magazin