fbpx

Papírpalackba csomagolt borokat kínál az áruházlánc

Írta: Czékus Mihály - 2024 március 17.

Az Aldi a csomagolóipari céggel a Frugalpac-kal együttműködve piacra dobja az Egyesült Királyság első saját márkás, papírpalackokba csomagolt szupermarket borait. Az Aldi úgy időzített, hogy a borok, március 18-án, a Globális Újrahasznosítás Napján kerülnek a boltokba. Első körben kétfajta, dél-afrikai termelésű bor (Shiraz és Sauvignon Blanc) szerepel a kereskedelmi cég papírpalackos kínálatában.

papirpalack
Az Aldi kétféle, papírpalackba csomagolt bort hoz forgalomba (kép forrása: Fugalpac.com)

A bortároló palack 94%-ban újrahasznosított kartonból készül. Belül a bor tárolására alkalmas élelmiszer-minőségű tasakkal lesz bélelve. Az új palackok teljesen újrahasznosíthatók és a tömegük körülbelül ötöde egy normál üvegpalackénak. Az Aldi számításai szerint az üvegpalackok papírra cserélésének egy fontos környezetvédelmi eredménye az lesz, hogy, a kérdéses termékek vonatkozásában a szénlábnyom a hatodára esik majd. Ez a fajta termékfejlesztés szervesen illeszkedik az Aldi fenntarthatósági politikájába.

Az Aldi borcsomagolási partnere az ipswich-i székhelyű Frugalpac Ltd., amelyik egy fenntartható csomagolások fejlesztésére és gyártására fókuszáló vállalat. Fejlesztéseik során szakítottak a hagyományos italos doboz koncepcióval. A fenntarthatóságot szem előtt tartva hozták létre a Frugal Carton-t. A Frugal Carton esetében vékony, élelmiszer-minőségű bélés tölti ki a kartonpapírt és a fogyasztó egyszerűen eltávolíthatja ezt a tasakot, ha a kartondoboz kiürült. Ezután a kartonpapírt a száraz papír újrahasznosításával, a bélést pedig a műanyag-újrahasznosítási eljárással válik újrahasznosíthatóvá. Pontosan ilyen csomagolóanyagban kerül a boltokba az Aldi kétféle bora is.

Forrás: frugalpac.com