fbpx

Coca-Cola: címkementes PET palack dombornyomott felülettel

Írta: Molnár Tamás - 2024 június 10.

Az ikonikus palackját a Coca-Cola 1915-ben dobták piacra azzal a gondolattal, hogy akkor is felismerjük, ha a sötétben összetörik vagy hozzáérnek, ezért öntötték az üvegfelületbe a Coca-Cola nevet. Ezzel a termék megszünteti a címke leválasztásával kapcsolatos nehézségeket, és elősegíti az újrahasznosítást a szelektív gyűjtés után.

A palack 100%-ban újrahasznosított PET-ből készül, súlya pedig 2 grammal csökkent. A termék 350 ml-es iható méretű, elsősorban e-kereskedelemben való értékesítésben kívánják használni.

A címke eltávolításával a palacknak nincs szüksége sima felületre a címke felragasztásához, ami nagyobb rugalmasságot biztosít a palack tervezésében. A hagyományos kontúrpalack egyedi ívelt formáját reprodukálja az új csomagolás. A Coca-Cola logót pedig dinamikusan helyezték el megnövelt méretben. A logó láthatóságát a kidomborodó és bemélyedő felületek dinamikus összhatása fokozza. Japánban a fenntarthatósági cél az, hogy 2030-ig 100% ban visszaforgatható anyagokból állítsák elő az összes PET palackot. A Coca-Cola új (egyébként japán) csomagolása ráadásul jelenleg a legkönnyebb (21gramm) a szénsavas italok piacán. Az új megjelenés WorldStar díjat is éremelt.

Forrás: worldstar.org/winners

A Coca-Cola ikonikus logója nemrégiben egy szakcikkünkben is felbukkant: Az intelligens szem a csomagolástervezésben