A Lidl Magyarország eleget téve 2018-as vállalásának, áruházaiban már nem kaphatóak egyszer használatos műanyag termékek. Az alternatív termékekre való átállásnak köszönhetően a vállalat évente nagy mennyiségű műanyagot takarít meg.
A Lidl áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását. A saját márkás termékek csomagolóanyagainak pedig 100 százalékát újrahasznosíthatóvá kívánja tenni.
A vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.
A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákat kínál az egyszer használatos műanyag termékek helyett. Ilyenek például a papírpoharak, papírtányérok, papír szívószálak, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérok, valamint a fa evőeszközök.
Ennek köszönhetően a Lidl évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol, derül ki a Lidl közleményéből.