Az Egyesült Királyság kormánya bejelentette, hogy elkezdik tesztelni a 48 tonnás tehergépkocsik használatát. A hosszabb pótkocsik (LST) akár már jövőre állandóvá válhatnak az Egyesült Királyság útjain.
Biztonságosabb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb
Az Egyesült Királyság Szállítmányozási Minisztériuma (DfT) közzétette az LST-k bevezetéséről szóló konzultációra adott válaszát, amelyben a többség támogatja azok használatát. A konzultáció közzétételét a 15,65 méter hosszúságú járművek kilenc évig tartó tesztelése után tették meg – olvasható a trans.iNFO oldalán.
Kép forrása: Volvo Trucks
A DfT szerint a hosszabb pótkocsik bizonyítottan biztonságosabbak, gazdaságosabbak és környezetkímélőbbek. A kormányzati konzultációban részt vevők mintegy 57 százaléka szerint az LST-ket széles körben kellene használni, és úgy vélték, hogy ez a lépés pozitív hatással lenne mind a közúti fuvarozási ágazatra, mind az Egyesült Királyságnak az éghajlatváltozás elleni küzdelemre tett erőfeszítéseire.
A tesztelést és a konzultációt követően a szállítmányozási minisztérium közölte, hogy mérlegelni fogja az LST-k használatát az Egyesült Királyság útjain a tesztkörülményeken túl is, és ezzel megnyitja az utat a hosszabb pótkocsik 2022-es bevezetése előtt.
Az Egyesült Királyság kormánya azt is közölte, hogy hamarosan külön tesztekbe kezd a nehezebb, 48 tonnás teherautókkal, miután a bevezetésükről folytatott konzultáció pozitív visszajelzést kapott. Ezek a teherautók képesek lesznek a nehezebb konténereket közvetlenül a vasúti raktárakba és azokból elszállítani, lehetővé téve az áruk vonattal történő szállítását az országon keresztül.