Lehet, hogy egy termék egészségesebb, jobb, mint a konkurensei, de ha ez nem látszik rajta, akkor már a célnál elvérez a projekt.
Egészséges alternatíva kávézóknak, energiaitalosoknak
Még 2014-ben internetes közösségi finanszírozási kampánnyal alapították a Zest italgyártót. A Maldív-szigeteken működő cég célja kezdettől például természetes alapanyagokból készült energiaital, illetve teaalapú italok gyártása. Vagyis egészséges alternatívát kínálni a kávé- és energiaital-fogyasztóknak. A piacon eltöltött évek után azt tapasztalták, hogy a vásárlók mind gyakrabban keresik a termékeiket, és az lett a küldetésük, hogy táplálékkiegészítő- és italgyártó cégként egyszerű, tudományosan verifikált összetevőkkel dolgozzanak szól.
Az érték azonosítása
Mindezt persze a csomagolás világában is eladhatóvá kell tenni. Hiába nyújt vonzó alternatívát egy termék a vevőknek, ha a gyártó különféle termékei nem azonosíthatók a brandhez, vagy ha ki sem derül róluk, milyen érték lakozik a csomagoláson belül… A Zest új vizuális arculatának és csomagolásának megalkotása Jane Wu hongkongi dizájner feladata volt. Nemcsak arról kellett gondoskodjon, hogy a márka professzionalitását megjelenítse, hanem egységesítenie is kellett a Zest arculatát a különböző termékeken. Mindezt úgy, hogy utat nyisson az új funkcionális italcsalád bővítésére és a kiskereskedelmi jelenlétre.
Egyensúly, ízlés, modernitás
A tervezésben nyilván inspirálta a cég hitvallása: „Hisszük, hogy mindannyian többet érhetünk el, ha életünkhöz hozzáadunk egy kis lelkesedést.” Így aztán a terv az egyensúlyra helyezi a hangsúlyt, életmód és egészség, funkcionalitás és íz között. Közvetlen és egyértelmű összetevőlistával a vásárlók könnyen megtalálhatják, amit keresnek. Az illusztrációk azokat a gazdag, finom ízeket tükrözik, amelyekre a vásárlók vágynak. A tipográfia, a hangszín és a színpaletta egy határozott és ízléses karakterű, modern márkát hoz létre.
Kohout Zoltán (fotók és forrás: packagingoftheworld.com)