fbpx

Anamorphosis-projekt, avagy borcsomagolás képi illúzióval

Írta: Transpack-2024/III. lapszám cikke - 2024 június 29.

Az anamorfózis egy művészettörténeti kifejezés, amely azokat a torzított képeket jelenti, amelyek csak egy különös nézőpontból, vagy egy rájuk helyezett tükörtárgy segítségével válnak újra láthatóvá. A magyar grafikában korábban Orosz István kísérletezett hasonló megoldásokkal.

A bor közelebb visz minket az istenekhez, és segít megnyitni az elménket, ezt teljesíti ki most egy formabontó borcsomagolási projekt, képi illúzióval. A Modern World Studio tervezett egy olyan csomagolást, ami ezt a vizualizást használja fel. Maga a csomagolás 3 részből áll: egy hengeres papírdobozból, egy tükröző borcímkéből és egy kiteríthető palástból. A borcímkén található stilizált szemekre kell helyezni a tekintetünket, és akkor az alá terített palást grafikájából egy arc bontakozik ki a címkén. Az anamorfózis révén a kép újraegyesül, új kép születik a tükörben. A boroknak adott nevek trák karakterekből állnak, és az ANAMORPHOSIS szót tartalmazzák: Orpheus – ANAMORFEO, Zalmoxis – ZALMORPHIS, Dionüszosz – DIONÜSZOSIS. Ennek megfelelően a projekt is három csomag gyűjthető borból áll, a trák hősök, Orpheus, Zalmoxis és Dionüszosz legendáinak emléke előtt tisztelegve.

Az eredeti publikáció itt olvasható, ha pedig több cikk is érdekli a témában, ezeket is ajánljuk figyelmébe: Tojásalakú boroshordó  adta az ötletet a címketervezéshez, Amikor a betűrajz üzenet és boldogság