Az Aurrigo International plc több mint 1 millió font támogatást nyert el autonóm közlekedési fejlesztésekre. A cél, hogy önvezető járművek és digitális megoldások tegyék hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a repülőtéri logisztikát.
Négy innováció a gyakorlatban
A támogatásnak köszönhetően négy nagy projekt indulhat el. A Ramp Ready programban a repülőtéri csomagszállítást és utasszállítást segítik majd az önvezető járművek (fotó). A Runway to Autonomy kezdeményezés célja, hogy a poggyászkezelő járművek teljes autonómiával, emberi felügyelet nélkül működhessenek.
A Kirkwall AutoLink névre keresztelt fejlesztés keretében a skót Orkney-szigeten indul el egy zéró kibocsátású, autonóm buszjárat, amely a repülőteret és a kikötőt köti össze. A negyedik projekt, a Visualising Airside Baggage Operation (VABO), pedig egy virtuális valóság alapú szimulációs rendszert hoz létre, amely a poggyászkezelés képzését és tervezését segíti.
Fenntartható jövőkép a repülőtereken
Az új technológiák célja nem csupán a hatékonyság növelése, hanem a környezeti terhelés csökkentése is. Az elektromos meghajtású járművek révén mérséklődik a károsanyag-kibocsátás, a VR-szimuláció pedig lehetővé teszi a folyamatok optimalizálását és a hibák megelőzését. Az Aurrigo fejlesztései jól mutatják, hogy a reptéri logisztika egyre inkább az autonóm rendszerek felé tart. A jövő repülőterein a poggyászok mozgatását és az utasok szállítását már teljesen önvezető járművek végezhetik, ami egyszerre növeli a hatékonyságot, csökkenti a költségeket és támogatja a fenntarthatóságot.
Szöveg forrása: Aurrigo
Transpack Tudástár
Autonóm jármű
Az autonóm jármű olyan közlekedési eszköz, amely emberi beavatkozás nélkül, önállóan képes navigálni és közlekedni érzékelők, kamerák, radarok és mesterséges intelligencia segítségével. A repülőtéri logisztikában ezek a járművek poggyászt szállíthatnak, utasokat fuvarozhatnak vagy rakományt mozgatnak, miközben csökkentik a költségeket és a környezeti terhelést.