A folyamatosan változó fogyasztói igények és trendek a csomagolóipart sem kerülik el. De vajon mely 5 fő irány befolyásolja az idei év csomagolásait? Az alábbi összefoglalóból megtudhatja.
Rugalmasság
A csomagolóanyagok rugalmassága egy ideje komoly fogyasztói elvárás. Ennek oka a könnyű használhatóság és szállíthatóság, illetve a praktikusság iránti igény. Például a tasakok könnyű szállíthatóságot és így csökkentett szállítási költséget jelentenek az előállítók és a kereskedők számára, mindemellett a tárolhatóságot is megkönnyítik, olvasható a Forrás: Packaging Digest/Nemzeti Agrárgazdasági Kamara oldalán. Vagyis összességében kedvező hatást gyakorolnak a környezetre, amely napjainkban pozitív fogyasztói hívószó.
E-kereskedelem fejlődése
A fizikai üzletekkel szemben az online kereskedelem dinamikusan fejlődik, így a versenyt befolyásoló tényezők – mint például a csomagolás – felértékelődnek. A személyre szabott megoldások mellett a tetszetősség és a figyelem felkeltése is egyre nagyobb jelentőséget kap az e-kereskedelemben.
Környezeti tudatosság
A fenntarthatóság a Föld jövőjének szempontjából elengedhetetlen szemlélet, ugyanakkor a fogyasztói döntéseket is egyre jelentősebben befolyásolja. Egyre több gyártó igyekszik kiváltani a műanyag csomagolásokat, illetve magának a csomagolóanyagnak a mennyiségét csökkenteni.
A kevesebb néha több
A csomagolóanyagok mennyiségi csökkentése mellett a versenyképesség megőrzése érdekében fontos az egyszerűség és az átláthatóság. Így a színek, az átlátható elrendezés és a jellegzetes betűtípusok jelentősége várhatóan fel fog értékelődni.
A nosztalgia ereje
A szándékosan retró és vintage csomagolások továbbra is divatosak maradnak. Az ilyen köntösbe bújtatott termékek kellemes, nosztalgikus emlékeket idéznek, és ennek következtében növelik a fogyasztói bizalmat, elismerést.