Autómosás mindössze másfél deciliter vízzel

Egyre gyakrabban hallani magyar vállalkozásokról, amelyek valósággal berobbannak a nemzetközi piacra. Magyarországon már ezer felett jár a startupok száma. Ezek között találhatók olyanok is, akik egy már létező technológiát visznek sikerre a világon elsőként, igazolva, hogy az átgondolt megvalósítás legalább olyan fontos, mint maga az ötlet.

Utóbbira példa a GreenLine autómosó franchise, ami egyedi technológiájának hála már több európai országban is megvetette a lábát. A módszer nem magyar vívmány, de a gyakorlati alkalmazás, a használt termék és az üzleti modell kidolgozása is a magyar céghez köthető.

Maróti Árpád tulajdonos ismertette, hogy a nanotechnológiás mosás autónként csupán másfél deciliter vizet igényel, de nem pusztán környezetkímélő: egylépcsőssé teszi az egyébként 5-6 lépéses folyamatot, így mindenkinek időt takarít meg. Az ilyen autómosók nem igényelnek jelentős költségekkel járó csatornázást, ezért teljességgel mobilisak. Olyan könnyen megközelíthető helyszíneken is telepíthetők, mint egy bevásárlóközpont vagy egy irodaépület, kiiktatva a felesleges köröket, ezáltal is időt spórolva a dolgozóknak.

Na de hogyan tisztul meg az autó ennyi víz használatával? A nanorészecskék a karosszéria és a kosz közé ékelődnek, ami után egy egyszerű áttörléssel, karcmentesen távolítható el a szennyeződés. A formula viaszt is tartalmaz, így tükörfényes karosszéria az eredmény, ami tovább marad mutatós, hosszú távon akár pénzt is spórolva az autó tulajdonosnak.

Nem csoda, hogy az ötletbe tőlünk nyugatabbra is beleszerettek. A cég először 2018 februárjában fogott tudatos franchise építésébe, azóta Árpádéknak többek között Szlovákiában, Ausztriában és Svájcban is van autómosójuk. Jelenleg is tárgyalnak továbbá német, ír és svéd partnerekkel, akik mind maguk jelentkeztek be az új módszertől fellelkesülve. Vonzó lehet számukra, hogy a telepítés kevés kockázattal jár: jóformán semmit nem kell átépíteni hozzá.

no