A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Elindult az IVECO BUS üzletág Magyarországon
A DanubeTruck Magyarország Kft. 2014-ben kezdte meg működését. A társaság ekkor átvette az Iveco Magyarország Kft.-től annak kereskedelmi tevékenységét, tehát az…
-
Új pótkocsis szerelvények és targoncák, szállítási szoftver
Jelentős összegeket fordít logisztikai és szállítmányozási fejlesztésekre a vállalat.
-
Vakcina nélkül is szárnyal a közép-európai kiskereskedelem
Kiskereskedelem Közép-Európában: a járvány idején sem lassul a növekedés általános trendje.
-
Hogyan térülnek meg az elektromos targoncák?
A Jungheinrich legújabb generációs elektromos targoncáit már lítiumionos akkumulátorral szereli a gyártó.
-
Már a megvásárolt autót is házhoz szállítják
Kínában az elektromos meghajtású autómárkával, a Polestarral megkezdődött az autók házhoz szállítása. A szolgáltatás hamarosan hazánkban is elérhető lesz.