A csomagoláson keresztül is „kommunikálhatunk” a vásárlókkal

Egyre nagyobb teret kap a minőségi csomagolás a webáruházas termékeladások körében. Nem csak funkció, de a vizuális hatás és a kommunikáció tartalmának tekintetében is. Érdemes kiemelkedő figyelmet fordítani a minőségre, hiszen számos tanulmány igazolja, hogy az online vásárlók több mint harmada elégedetlen a szállítói csomagolással.

 

 

Nagyobb a jelentősége, mint hinnénk

Az elmúlt években is jelentős mértékben nőtt a házhozszállítással rendelt termékek száma. Ennek következtében a korábbi személyes vásárlásokkor elhangzó interakciók egyértelműen átkerültek a csomagolás minőségi, és tartalmi szintjére.

A nem megfelelő minőségű csomagolás, a szegényes tartalom és a kommunikáció hiánya mind alacsony minőségű vásárlógondozást mutathatnak. Nehéz megjósolni, hogy egy nem megfelelőnek minősített szállítói csomagolás kézbe vétele után a vásárló visszatér-e ugyanahhoz a webáruházhoz, nem könnyű megjósolni.

 

A csomagolás, mint marketing-kommunikációs eszköz

Több olyan tényező ismeretes, aminek köszönhetően a webáruház a csomagoláson keresztül „kommunikálhat” a vásárlóval. Az új formákkal meglephetik a vásárlóikat, de akár a könnyű vagy gyors nyithatósággal is.

Gazdaságossági és környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve – az észszerűség határain belül maradva – fontos, hogy a termékek szállítói csomagolása ne legyen nagyobb, mint a termék, vagy legalább is ne sokkal. Nagyobb doboz esetén több az alapanyagfelhasználás és a gyártás energiaigénye. Nagyobb másodlagos csomagolás esetén feleslegesen több térkitöltés szükséges, ráadásul a futár kevesebb csomagot szállíthat egyszerre.

A környezettudatosság szempontjából a papír ragasztószalag a legjobb választás. Ezáltal a szelektív hulladékgyűjtés során nem kell szétválasztani a dobozt a ragasztószalagtól.

Az is fontos, hogy a webáruházak honlapjukon keresztül tudassák a vevőikkel, hogy miért teszik mindezt a csomagolással. A témában rendszeresen kommunikáljanak velük, osszák meg terveiket és kész projektjeiket. Olyan érthető formában tegyék mindezt, hogy a jövőben is a webáruházukat válasszák a korábbi és leendő a vásárlók is, olvasható a millerpack blogján.

Kép forrása: Oroszlanszki ART

csomagolás csomagolás marketingje házhozszállítás kereskedelem marketing online webáruház