fbpx

Változnak a logisztikai elvárások

Írta: Csomor Zsolt - 2020 november 27.

A logisztikai ágazat a gazdasági válság idején is állja a sarat, viszont az EU mobilitási csomagja nehézségeket okozhat a szektor hazai szereplőinek. Eközben a gyűjtőszállítmányozási piacon vezető szerepet betöltő Raben Trans European Hungary Kft. további technológiafejlesztésen, valamint kapacitás- és létszámbővítésen dolgozik.

 

konténer

 

Mérlegen az elmúlt tíz év: több mint négyszeresére nőtt az árbevétel

A Raben Trans European Hungary Kft. 2010-ben jött létre az Európa 13 országában jelen lévő Raben Group hazai leányvállalataként, két jelentős magyarországi piaci szereplő akvizíciója nyomán. Szinte azonnal megkezdődtek a fejlesztések, amelyek közül kiemelkedik a dunaharaszti központi raktár bővítése. A 4000 négyzetméternyi átrakó raktár megépítése a gyűjtőszállítmányozási tevékenység fejlesztését szolgálta, a veszélyes áruk tárolására pedig egy, a legszigorúbb követelményeknek is megfelelő, úgynevezett ADR-raktárat alakított ki. Az első évet mintegy 2 milliárd forintos árbevétellel zárta a cég, az idén pedig már a 10 milliárd forintot is megközelítheti a mutató.

 

Nélkülözhetetlen, ezért válságálló?

A fuvarozási, szállítmányozási, logisztikai ágazat különleges helyzetben van a járványügyi korlátozások és a globális válság közepette, a szolgáltatásai nélkül ugyanis ténylegesen leállna a gazdaság – mondta Árvai Csaba, a Raben Trans European Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az iparág egyes szegmenseit eltérő mértékben ugyan, de mégis érintették, érintik a pandémia miatti intézkedések. A közúti fuvarozás teljesítménye mintegy 30 százalékkal esett vissza, ami számos hazai vállalkozásnak okoz súlyos gondokat. Tovább nehezíti a helyzetet az Európai Unió mobilitási csomagja is.

 

Új lehetőségek a piaci szereplők előtt

A logisztikai piac keresleti oldala az utóbbi években a minőségi szolgáltatások felé mozdult el. Továbbra is fontos a költséghatékonyság, de előtérbe kerültek a komplex megoldások, valamint olyan tényezők, mint a megbízhatóság, a biztonság, az átláthatóság és a kapcsolattartás minősége. Az elvárások megfelelésének egyik legfőbb eszköze a digitalizáció, a valós idejű információkhoz való hozzáférés. Mindezeket nem kizárólag az ügyfelek igényeire reagálva kell alkalmazniuk, hanem mindig új technológiákat, eljárásokat kifejlesztve kezdeményezni a változást – olvasható a vállalat közleményében.

Az elmúlt év két legjelentősebb fejlesztése a kézbesítés fényképpel történő igazolása (Picture Confirming Delivery – PCD), illetve a szállítmány várható érkezési idejének meghatározása (Estimated Time of Arrival – ETA), amelyet Magyarországon a gyűjtőszállítmányozásban eddig egyedüliként alkalmaz a Raben Trans European Hungary Kft.

A PCD keretében a disztribúciós megbízás teljesítését, azaz a küldemény kézbesítését fotóval, geokoordinátákkal és a szállítási adatok elektronikus továbbításával igazolja a cég az ügyfélnek. Az eljárás idén tavasszal sikerrel debütált, mivel nemcsak átlátható, hanem teljes mértékben érintkezésmentes kézbesítést tesz lehetővé.

Az ETA szolgáltatás lényege, hogy valós idejű közlekedési információk alapján kétórás intervallumra szűkíthető a szállítmányok várható érkezési ideje.