fbpx

A fenntartható csomagolás egyben Smart-Business is

Írta: Transpack-2020/V. lapszám cikke - 2020 november 28.

Terri Goldstein, a Goldstein Group alapítója és vezérigazgatója meg van győződve arról, hogy drámai módon megváltozik a csomagolás világa. A fenntartható csomagolás nagyszerű lehetőség a márkatulajdonosok számára.

Néha nehezen veszünk észre egy jelentős (szignifikáns) változást, amikor annak közepén járunk. De most láthatjuk az áttérést a felelősségteljesebb csomagolásra – mondja Terri Goldstein.

A csomagolás világa drámai módon változik nap mint nap. A változás elsősorban ökológiai természetű. A pazarló csomagolás következményeit a hulladéklerakókban és az óceánokban láthatjuk.”

Felébredtek viszont a vásárlók. „Az emberek már régóta azonosulnak az általuk fogyasztott márkákkal. Egyre inkább elvárják a vállalatoktól, hogy tudatosan cselekedjenek. A fogyasztók azokkal a márkákkal hajlandók azonosulni, amelyek ugyanolyan komolyan veszik a környezetet, mint ők maguk.”

Ön mennyire akar környezetbarát módon cselekedni? „A márkák már azzal is elérhetnek valamit, ha csökkentik az általuk felhasznált anyag mennyiségét, amennyiben nem akarnak fenntarthatóbb termékekre váltani” – állítja Goldstein.

Ha egy márka még nagyobb felelősséget akar vállalni, akkor célokat kell kitűznie.

Kérdezze meg magától, mennyire akar környezetbarát lenni. Határozza meg a felelősség szintjét, és tűzzön ki magának célt. A fiatalabb korosztályt érdekli a környezetbarát csomagolás. Ha ön ehhez a szegmenshez akar tartozni és magát felelős márkatulajdonosként szeretné bemutatni, akkor jobb, ha úgy is cselekszik.”

 

A „Better with less” több eredményt hoz

Goldstein, aki a legnagyobb márkáknak dolgozott az Egyesült Államokban és más országokban is, folyamatosan keresi a környezetbarát csomagolások támogatásának lehetőségeit.

„A fenntarthatóbb csomagolásról a márkák döntenek. De nekünk, tervezőknek a felelősségünk az, hogy a vásárlónak alternatívákat mutassunk be, és segítsük őket abban, hogy a legjobb döntést hozzák meg.”

Goldstein csapata nemrégiben beszélt egyik ügyfelükkel egyik csomagolásuk kialakításának megváltoztatásáról.

„Sikeresen meggyőztük őket, hogy álljanak át egy, az elülső részén műanyaggal teljesen bevont tál alakú csomagolásról egy olyan bliszter csomagolásra, amely csak töredéknyi műanyagot tartalmaz” – magyarázza.

Ez nem csak a fenntarthatóságban hozott változást, de előnyére változott az új csomagolás megjelenése is, ami lehetővé tette számunkra, hogy egyedi, környezetbarát felületi dizájnt alkalmazzunk. Ez egy valódi win-win szituáció.”

 

A fenntarthatóságról „Kérdezze meg magától, mennyire akar környezetbarát lenni. Határozza meg a felelősség szintjét, és tűzzön ki magának célt.” Terri Goldstein
A fenntarthatóságról
„Kérdezze meg magától, mennyire akar környezetbarát lenni. Határozza meg a felelősség szintjét, és tűzzön ki magának célt.” Terri Goldstein

 

Együttműködés hasonló gondolkodásúakkal

Goldstein úgy látja, hogy egyre jobb anyagok kerülnek a piacra, de a régiek egy része is jól működik.

„A hullámkarton olyan reneszánszát éli, amilyet még soha nem láttunk. Újrahasznosítható, fenntartható és kiváló anyag, amellyel jól lehet dolgozni. Könnyű, és nem tartalmaz színezőanyagot, amennyiben szűz rostanyagból készül.”

Azt javasolja, hogy az ökológiai csomagolóanyagok gyártói átfogóbb szolgáltatási megoldásokat kínáljanak. Együtt kell működniük más csoportokkal, hogy tájékoztassák a márkatulajdonosokat a rendelkezésre álló nyersanyagokról, arról, hogyan lehet ezeket az anyagokat felelősségteljesen, fenntartható festékekkel kinyomtatni és bevonatokkal ellátni, ugyanakkor megadni a kulcsüzeneteket, az elismert tanúsítványokat, pecséteket és jóváhagyásokat.

Hozzáteszi: „Nem könnyű az átállás a nagy márkatulajdonosok számára. A vállalat globális ellátási láncának időre és pénzre van szüksége a beszerzési, üzemeltetési és csomagolási részlegek átalakításához, és mindaddig türelmesnek kell lenni, amíg az előnyök érezhetővé nem válnak. Ezért a fenntartható anyagok gyártóinak tájékoztatniuk kell a magasabb szintű vezetőket, a befektetőket és más érdekelt feleket a fenntartható csomagolások valódi értékéről és előnyeiről, ugyanakkor olyan adatokat is kell szolgáltatniuk, amelyek igazolják a megfelelő befektetési megtérülést.”

 

Vállalkozó és előadó

Karrierje során Terri Goldstein valamilyen úton-módon állandóan márkás csomagolásokkal foglalkozott. „Mindig nagyon vizuális és intuitív ember voltam, és minduntalan fellelkesít, amikor látom, hogyan kommunikálnak vizuálisan a márkák a fogyasztók megnyeréséért.” Goldstein Los Angelesben, az Advertising Centerben végezte tanulmányait. Szakmai pályafutását Texasban kezdte a DDB-nél, majd New Yorkba költözött, és hamarosan a Wall Street egyik reklámügynökségének egyik első női alelnökévé nevezték ki.

2005-ben alapította meg saját cégét, a Goldstein Groupot, amely olyan ügyfeleknek dolgozik, mint a Bayer, a Merck, a ConAgra, a Sanofi, a Panasonic, az USP/Zdrowie és még sokan mások. „Kezdettől fogva az egyedi kutatással összekötött intelligens tervezésre összpontosítottunk. Az évek során a piaci változásokra helyeztük át a hangsúlyt, de továbbra is a saját, jogilag és alapvető azonosítóinkkal biztosított csomagolástervezésében gondolkozunk. Tudjuk, hogyan építhetnek a márkák erős vizuális stratégiát mind a kiskereskedelemben, mind az interneten annak érdekében, hogy az értékesítés helyén népszerűek legyenek.”

Goldsteint előadóként is jól ismerik, mint aki a világot járja, hogy megossza márka- és csomagolási tapasztalatait. „Szeretném, ha a közönségem megértené, hogy az ő feladatuk az, hogy azt az egyetlen identitást képviseljék, amely nem képes önmagáért beszélni: a márkát, ami színek, formák és szimbólumok vizuális szókincsével beszél. Ezek kevesebb, mint öt másodperc alatt keltenek asszociációkat és érzelmeket, amelyek vagy visszhangra találnak, vagy sem” – mondja.

„Így jönnek létre a sikeres márkák.”

 

Forrás: Metsä Board Magazine 2020
Szöveg: Markku Rimpiläinen
Fotó: TGG Fordította: LUPE Magazin