fbpx

Rekord évet zárt Triesztben a projekt cargo

Írta: Csomor Zsolt - 2021 január 12.

A Trieste Marine Terminal (TMT) nemcsak a Közép- és Távol-Keletről, valamint a mediterrán térségből érkező konténerforgalom meghatározó tényezője, de a projekt cargo szállítmányok kezelésében is kulcsszereplő.

 

Trieste Marine Terminal

 

Kimagasló növekedés a világjárvány ellenére

Az Adriai-tenger legészakibb konténerterminálja, a TMT számos természet adta lehetőségből profitál. Ilyen a 1,5 km hosszú és 18 méter mély szakasz, amely lehetővé teszi még a hatalmas óceánjárók beállását és fordulását is. Ezen felül egy profi szakértői csapatra is támaszkodhat, amely biztosítja a konténerek és a projektcargo szállítmányok párhuzamos rakodásait.

 

Trieste Marine Terminal

95 tonnás transzformátor volt a TMT eddigi legnagyobb feladata. (Forrás: TMT)

 

A TMT immár 10 éve foglalkozik túlsúlyos és túlméretes árukkal. A szolgáltatása folyamatosan fejlődött, többek között a gyors kiszolgálásnak és a versenyképes tranzitidőnek köszönhetően. Az idei évben pedig – a jelenlegi globális helyzet kiszámíthatatlanságának ellenére is – kimagaslóan növekvő trendet mutatott. Míg 2019-ben összesen 44 darabárut, addig 2020 I–X. hónapjában már 72 túlsúlyos árut fogadtak vagy szállítottak.

A magas emelést 150 tonna (névleges) kapacitásig egy Liebherr mobildaru biztosítja, míg a terminálon működő ki- és berakodásnál használt többi daru egyenként 100 tonna súlyt képes kezelni. Az eddigi legnagyobb feladat egy 95 tonnás transzformátor volt. Szintén említésre méltó az a 24 méter hosszú, 57 tonnás yacht is, ami Hongkongba hajózott – mondta Marco Zollia, a TMT kereskedelmi igazgatója.