A csomagolásra is hat az e-piac növekedése

Sosem gondolta volna az online kiskereskedelem, hogy képes ekkora teljesítményre – igaz, sajnos egy szomorú és aggasztó világjárvány is kellett hozzá…

 

E-kereskedelem

 

Tavaly mindenesetre a korábbi évek 15-20 százalékos növekedését messze felülmúlva majdnem 50 százalékos(!) bővülést realizált ez a szegmens. A GKI Digital friss jelentése szerint az e-kereskedelem csaknem 910 milliárdos forgalmat bonyolított, ami a hazai kiskereskedelem egészének 8,5 százalékát teszi ki – írta a profitonline.hu. A távolságtartást előíró és a mozgást, a bolti nyitva tartást korlátozó állami intézkedések, illetve a józan védekezés is természetesen az internetes vásárlás felé terelték a tömegeket. A növekedés motorját egyértelműen a vásárlási gyakoriság (+18 százalék) és a megrendelési érték növekedése (+20) biztosította; az aktív vásárlók átlagosan 270 ezer forintot költöttek az e-kereskedelemben. A békeidőkben is markáns növekedés egyébként visszahat a csomagolóiparra is: a különféle bélelt borítékoktól, térkitöltőkészítő- és dobozkészítőgépek, légpárnás fóliák és bélelt kartonok, futártasakok forgalma is nő.

 

Kohout Zoltán

csomagolás e-kereskedelem kereskedelem logisztika online
..