fbpx

Közel egymilliárdos beruházással bővít a Szentkirályi (Videóval)

Írta: Kristóf Imre - 2021 november 03.

Letették az alapkövét, új raktárcsarnok épül a szentkirályi telephelyén. A hazai ásványvíz piacon meghatározó élelmiszeripari vállalat a megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében egy többlépcsős beruházás első elemeként valósítja meg a fejlesztést.  

 

 

Növekvő vásárlói igények

Az elmúlt két évtizedben több mint a duplájára nőtt az egy főre jutó természetes ásványvízfogyasztás hazánkban.  Három évvel a legutóbbi üzemcsarnok és palackozó gépsor átadását követően, Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, dr. Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun megye 2-es számú választókerületének elnöke, Alessandro Pasquale, a Szentkirályi Magyarország tulajdonosa és Balogh Levente, a vállalat elnöke és társtulajdonosa ünnepélyes keretek között letették az újonnan épülő raktárcsarnok alapkövét. A több mint 1500 négyzetméteres épület és a beruházás második ütemében megépülő üzemcsarnok új, modern gépsorok telepítését, valamint a gyártási és raktározási kapacitás bővítését teszik lehetővé.

 

Az új raktárcsarnok alapkőletétele Szentkirályon
Az új raktárcsarnok alapkőletétele Szentkirályon (Fotó: Kristóf Imre)

 

Új munkahelyek

A 956 millió forint összértékű beruházás jelentős részben önerőből, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium által 2020-ban meghirdetett versenyképesség-növelő támogatási programban elnyert támogatásból valósul meg. A két ütemben megvalósuló beruházás a jelenlegi munkaerő megtartása mellett új munkahelyeket is teremt elsősorban az anyagmozgatás, az üzemeltetés és a karbantartás területén. A raktárcsarnok 2022 februárjára készül el, míg az üzemcsarnok a tervek szerint 2022 júniusára épül fel.

 

Európa ásványvíz-nagyhatalma lehetünk

 

ásványvíz palackozása Szentkirályon
Ásványvíz palackozása Szentkirályon (Fotó: Kristóf Imre)

 

Az ünnepélyes alapkőletételen Alessandro Pasquale, a Szentkirályi Magyarország tulajdonosa és a Mattoni 1873 Csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a mostani jelentős beruházás a Szentkirályi jövőbeni tovább fejlődését szolgálja. – Mindig is a tradicionális, helyi márkák erősítése vezérelt, ezért is különösen nagy öröm számomra, hogy a mai ünnepélyes alapkőletétellel egy új fejezetet nyitunk a Szentkirályi ásványvíz életében, amellyel tovább erősítjük pozícióját és biztosítjuk hosszú távú jövőjét a magyar piacon.

 

Balogh Levente
Balogh Levente (Fotó: Kristóf Imre)

 

Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és társtulajdonosa pedig újabb mérföldkőnek nevezte a cég életében a mostani beruházást. – Néhány évvel ezelőtt arról beszéltem a gyáravatónkon, hogy Magyarország Európa ásványvíz-nagyhatalma lehet. Az elmúlt években tapasztalt fejlődés azt bizonyítja, hogy ez a cél elérhető, és ebben a Szentkirályinak meghatározó szerepe lesz. Most induló beruházásunk is egy újabb mérföldkő ezen az úton. A lapunknak adott interjújában Balogh Levente elmondta továbbá, hogy a beruházással jelentős előrelépést tesznek a környezetvédelem terén is, mert tovább fogják fejleszteni a visszaváltós üvegpalackos kiszereléseiket, továbbá előrelépés terveznek abban is, hogy teljes mértékben újrahasznosított alapanyagot használhassanak a PET palackok gyártásánál.

 

A Szentkirályi története:

A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente, miután a Mattoni 1873 Csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét. A felvásárlást követően a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi operációkat, létrehozva ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját. A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, Gatorade, Lays és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.