A hazai élelmiszeripar és gasztronómia egészének nemzetközi elismertségét jelzi, hogy idén újra visszatér Magyarországra a Bocuse d’Or döntője az idei Sirha Budapestre. Az élelmiszeripar és a HoReCa-szektor március végén, 22-24-én megrendezendő szakkiállításán – részben a járvány miatt – nagy hangsúlyt kapnak nemcsak a gondos higiéniai-logisztikai előkészületek, hanem az élelmiszerbiztonság és a szektor csomagolóiparral való szoros kapcsolata is. Minderről Tihanyi Klára, a Hungexpo kiállításigazgatója beszélt a Transpacknak.
Gondos előkészületek, nagy érdeklődés
Rendkívül komoly erőfeszítéseket is tesznek a Hungexpo kiállítási komplexum vezetői annak érdekében, hogy kövessék a mindenkori érvényes hatósági előírásokat, és minden szempontból biztonságossá tegyék a márciusi Sirha Budapest szakkiállítást. A standok fogadják az érdeklődőket, az üzleti és sajtótalálkozóknak körültekintően előkészített tereket biztosítunk, és minden korábbinál nagyobb figyelmet fordítunk a takarítások, higiéniai intézkedések folyamatos menedzselésére – nyomatékosítja Tihanyi Klára. Hozzáteszi: már ezeknek a gondos előkészületeknek a híre is megerősíti a bizalmat a Sirha Budapest 2022 iránt, amit jól mutat az érdeklődők számának növekedése.
A személyes jelenlét vonzereje
A bizalom és az érdeklődés növekedése azért is örömteli és fontos, mert Tihanyi Klára szerint mind a szakmai, mind a közönség- és sajtóérdeklődés – stílszerűen mondva – „éhezi” a személyes találkozásokat. „Mindannyian tudjuk, hogy az élő-, személyes találkozók mindig sokkal hatékonyabbak, gazdagabbak, mint az online térben megtartottak. Mivel azonban járványhelyzet van és lesz még, ezért a Hungexpo a Sirha Budapesten mindkét lehetőséget biztosítja, hogy emiatt senki se essen el az expón való részvétel lehetőségétől. Például ezért 60 négyzetméter felett már ingyenesen, az alatt kedvezményesen biztosítunk részvételi lehetőséget a fizikai kiállításon felül megvalósuló virtuális kiállításon” – említi a kiállításigazgató.
Mint az idei rendezvény hírlevele is ismerteti: a kiállítókat és látogatókat váró virtuális kiállítás egy, a Hungexpo más rendezvényein már jól működő innovatív felület, melyen a látogató akár a saját otthonából vagy munkahelyéről barangolhatja be azoknak a vállalkozásoknak a standjait, akik úgy döntenek, hogy az online térben is bemutatkoznak.
A személyes jelenlétre utalt a Sirha Budapest elnöke a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke is. Közép-Európa vendéglátóiparában, a cukrász-, pék- és élelmiszeriparban dolgozó szakembereknek a Sirha Budapest évek óta kihagyhatatlan. Két évente itt találkozik a szakmai közönség a szektor legjavával, megismeri az újdonságokat, szakmai képzéseken, programokon, versenyeken, előadásokon vesz részt, kapcsolatokat épít, új ügyfeleket szerez. A két évvel ezelőtti Sirha-hoz képest a világunk alaposan megváltozott, talán még soha ennyire nem volt szükség a tapasztalatcserére, egymás megerősítésére – írta köszöntőjében Hamvas Zoltán.
Elismerés a hazai gasztronómiának
Budapest persze nem csak emiatt vonzó a nemzetközi szakmai közönség számára. – A 2016-os Sirha Budapest és Bocuse d’Or Európai Döntő sikere máig érződik; a szektor főszereplői szeretik a magyar fővárost, a jó kiállítási infrastruktúrát, a jó szervezést és a lehetőségeket. Az viszont mégis meglepő, hogy ilyen hamar „visszakerült” a Bocuse d’Or megrendezése: ez nem szokott ilyen gyorsan menni – mutat rá a szakember. Tihanyi Klára hozzáteszi: ez nemcsak a Hungexpo kiállítás-menedzsmentjének, hanem a hazai gasztronómiának is elismerés.
Akár az éttermi kultúrát, akár a magyar borok reneszánszát, akár azt vesszük, hogy a nemzetközi mezőny döntőjében a 22 indulóból a 11. helyezést szerezte meg a magyar versenyző a Bocuse d’Or Világdöntőn 2021 szeptemberében Lyonban azt jelzik, hogy van innováció, reform, megújulás az ágazatban. A bor kapcsán egyébként az idei Sirha Budapest az AMC-vel közösen nagyszabású borbemutatkozási eseménysorozatot is tervez.
Hangsúly a csomagolóipar és a HoReCa-szektor kapcsolatán
Az élelmiszeripar és a HoReCa-szektor egyébként ma is a csomagolóipar egyik legnagyobb felhasználója. Ezért a Hungexpo a Sirha Budapesten is külön figyelmet, önálló szekciót szentel a két ágazat kapcsolatának. Már tavaly novemberben számos csomagolóipari cég rögzítette jelenlétét a Sirha-n: például az Adok Kft., Amber Paper, Amsy Jelöléstechnika Kft., Árazástechnika Kft., Besser 21 Kft., Doremi Today Kft., Doroti Pack Kft., Hesse Trade Kft., Kollár Pakk Kft., Mobstech spol.s.r.o., Ökosys Zrt., Petruzalek Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Poly-Pack Kiskunhalas Kft. A két szektor stratégiai együttműködésének egyik, a világjárvány idején különösen hangsúlyossá váló szelete az elviteles étkeztetéssel összefüggő infrastruktúrák, szolgáltatások köre. Ugyancsak ezt a szegmenst szolgálja a csomagolóiparban tevékenykedő cégek bemutatkozása mellett a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség konferenciája a csomagolóipari aktualitásairól és újdonságairól.
A SIRHA SZÁMOKBAN. 208 újságíró, 240 médiamegjelenés, 80 millió forint médiaérték, 60 ezer fős direktmarketing-kommunikáció, 182 ezer látogatás a kiállítás weboldalán (2020. január), bő 1 millió elérés a Sirha Budapest közösségimédia-oldalain (2020.
január).