2022 csomagolási trendjei

Írta: Transpack-2022/III. lapszám cikke - 2022 július 18.

A csomagolási trendek évről évre változnak. A csomagolási designra a gyártók, a fogyasztói elvárások, a technológiai lehetőségek és még nagyon sok tényező van hatással. Az ellátási lánc válsága sajnos 2022-ben is folytatódik. Emelkedő nyersanyagárak, hosszabb szállítási idő – ezek ugyancsak hatással vannak a trendekre.

Digitális nyomtatás az e-kereskedelemben

A fenntarthatóság minden területen megatrend

A fenntartható csomagolás a lehető legkevesebb újrahasznosítható csomagolóanyag, amely a lehető legjobban kíméli a környezetet. Az a fenntartható csomagolás, ami kíméli a környezetet. A környezet védelme ma már szerencsére az emberek nagy részének fontos. A fenntartható csomagolás használata ezért minden termék esetében jó kísérőlevél. Etikai kötelessége a vállalatoknak is fenntarthatóan csomagolni, és nem félrevezetni a kevésbé tájékozott vásárlókat. A lebomló műanyag, ami csak az ipari komposztálóban bomlik le, és nincs lehetőség ezeket szelektíven gyűjteni, nem fenntartható és nem környezetbarát megoldás.

Változtatható magasságú dobozok

Design trendek

Design tekintetében a kreatív betűtípusok, az átlátszó csomagolás, a minimalista design, a biztonság, a színes és harsány csomagolás, a humoros illusztrációk, a sztorimesélés, a QR-kódok használata, a retro csomagolás a legjellemzőbbek. Népszerűek az egyszerű koncepciók, „kevesebb több” megközelítéssel. Divatos az aszimmetria és a tökéletlenség a csomagolásdesign területén. Megfigyelhető a címkék egyszerűsége is. A túlzsúfolt, összetett üzeneteket kommunikáló címkék zavaróak. A betűtípus és a szín fontos kommunikációs eszköz. A címkén a lehető legkevesebb szöveggel a lehető legtöbb információt kell átadni.

Jelölések, szimbólumok

A cég honlapja mellett a közösségi média ikonjai, a környezetvédelemre utaló szimbólumok, a csomagolás újrahasznosítására, a hulladék kezelésére utaló szimbólumok is egyre gyakrabban tűnnek fel a csomagolásokon. A környezetbarát tulajdonságok hangsúlyozása nagyon elterjedt: a leggyakrabban használt a reciklált/újrahasznosított vagy a biológiailag lebomló jelző.

Trend az e-kereskedelemben

Az online kereskedelem 2022-ben tovább fog növekedni, és e területen is a fenntarthatóság, mint megatrend a legfontosabb iránymutató. A gyártók, kereskedők és fogyasztók számára egyaránt fontos a klímaegyensúly.

Vonalkód felvitele digitális nyomtatással címke helyett

Intralogisztika – optimalizálva és újragondolva!

A csomagoláson található vonalkódok és QR-kódok a logisztika központi részét képezik. Biztosítják minden típusú csomagolás egyértelmű jelölését és azonosítását, és lehetővé teszik a logisztikai folyamatok hatékony ellenőrzését. Az innovatív digitális nyomtatás segítségével a csomagolás vonalkódokkal és QR-kódokkal nyomtatható a gyártás során, akár a csomagolás mind a négy oldalára. Így a címkézés megspórolható, amivel időt, erőforrást és költséget lehet megtakarítani.

Digitális nyomtatás – modernebb, mint valaha A termékhez a csomagoláson keresztül vezet az út: minél értékesebb a göngyöleg, annál értékesebbnek tűnik a tartalom a vásárló számára. Mert a csomagolás az első és gyakran az egyetlen fizikai érintkezési pont az online kereskedelem és a fogyasztó között. Egy pillanat, amely meghatározhatja a márka megítélését. A vonzó, funkcionálisan megfelelő és fenntartható csomagolással szembeni követelmények magasabbak, mint valaha. A modern digitális nyomtatási technológia szinte korlátlan rugalmassága lehetővé teszi, hogy kívül-belül változatos csomagolásokat tervezzünk. Ily módon az online kereskedők egyedi kicsomagolási élményt nyújtanak vásárlóiknak, és egyben közvetítik a márka üzenetét. A digitális nyomtatás a nagy sebességet ötvözi az első osztályú nyomtatási képpel, és közel ofszet minőségű. Ráadásul a digitális nyomtatási technológia jelenleg a legkörnyezetbarátabb nyomtatási eljárás a piacon, mivel nem igényel nyomólemezt vagy klisét.

Minimalista design

Zöld csomagolás – keresettebb, mint valaha

Az online kereskedelem csomagolásai főleg kartonból vagy hullámkartonból állnak, amelyek szinte 100 százalékban újrahasznosított anyagok. A szálak akár 25-ször felhasználhatók a papírgyártásban, és újrafeldolgozhatók. Ezenkívül az FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírok garantálják a fenntartható erdőgazdálkodást. A hullámkarton csomagolások anyagfelhasználása is folyamatosan csökken, miközben a stabilitásuk megfelelő a szállításhoz. Elterjedt a digitális nyomtatás szkennereket használnak a szállítói csomagolások töltöttségi szintjének meghatározására. A dobozok különböző helyeken behajthatók, az üres térfogat így minimalizálható, a szállítói csomagolás optimalizálható.

Trend a címke- és csomagolásnyomtatásban

A csomagolást és a címkéket már nemcsak áruk jelölésére és védelmére használják, hanem a digitális gyártásnak köszönhetően a márkaépítés és a vásárlási élmény szerves részét képezik. A 2022-es év új lehetőségeket kínál a cégek számára a címke- és csomagolásnyomtatásban a kompetenciájuk növelésére. A csomagolás hagyományos szerepén túl egyre inkább értékes marketingeszközzé válik a technológiai újítások eredményeként. A nemesítési lehetőségek bővülése és a nagyobb automatizáltsági fok a fejlesztés legnagyobb mozgatórugója. A nagymértékben automatizált nyomtató rendszerek és a kis szériájú gyártás lehetősége segít a gyártóknak gyorsan reagálni a változó vásárlói igényekre. A digitális nyomtatással készült csomagolás- és címkegyártást elsősorban a növekvő e-kereskedelem ösztönzi.

Kiss Rozália